شناسهٔ خبر: 14653 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست مدیریت راهداری استان قم خبر داد:

آغاز عملیات بهسازی آزادراه‌های قم –تهران و قم –کاشان

بهسازی قم داود طلوعی سرپرست مدیریت راهداری راه و شهرسازی استان قم گفت: طرح بهسازی و روکش آسفالت حد فاصل دو عوارضی قم –تهران و قم –کاشان، در دو لاین شرقی و غربی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، در راستای افزایش ضریب ایمنی و تسهیل ترافیک سفرهای برون شهری و همچنین صیانت از محورهای جاده‌ای استان، طرح بهسازی و روکش آسفالت آزاد راه (حد فاصل عوارضی‌های قم –تهران و قم –کاشان) اجرایی شد.

داود طلوعی سرپرست مدیریت راهداری استان ضمن اعلام این خبر توضیح داد: این طرح در قالب عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در دو باند از هر لاین (شرقی و غربی) و به طول ۴ کیلومتر (رفت و برگشت) در حال اجراست.

وی بهسازی و روکش آسفالت و رمپ و لوپ‌های میدان ۷۲ تن (ورودی و خروجی‌های آزاد راه قم –تهران) و کمربندی قم حد فاصل میدان ۷۲ تن تا بعد از پل شهید دستغیب را نیز شامل اجرای این طرح برشمرد و ادامه داد: اعتبار اجرای این پروژه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال است که بهسازی ۱/۵ کیلومتر از انتهای باند شرقی این آزاد راه را نیز در بر می‌گیرد.

 طلوعی بازه زمانی اجرای طرح بهسازی حد فاصل عوارضی‌های قم – تهران و قم –کاشان را هشت ماهه عنوان کرد و توضیح داد: با توجه به حساسیت‌های ترافیکی محور و همچنین فرا رسیدن زمستان زود هنگام و اینکه در اجرای این طرح ممنوعیت ترافیکی اعمال نشده، امیدواریم تا اوایل زمستان سال جاری آماده بهره‌برداری شود.

سرپرست مدیریت راهداری استان قم در پایان از تمامی عزیزانی که قصد سفر دارند، خصوصا زائران اربعین حسینی (ع) در خواست کرد ضمن تماس با تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها از وضعیت راهها و شرایط جوی حاکم بر آنها اطلاع حاصل کنند.

نظر شما