شناسهٔ خبر: 14659 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان اعلام کرد:

ناوگان حمل و نقل عمومی با تمام ظرفیت آماده جابجايي زائران اربعين حسینی است

جلسه همدان در نشست مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها با اعضای کارگروه زير ساخت, سوخت و حمل و نقل در استان همدان علاوه بر بررسی راه‌كارهاي ارائه خدمات مطلوب بر آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجايي زائران كربلاي معلي تاكيد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، نصرت اله حیدری در اين نشست، ضمن قدردانی از همكاري و زحمات همه جانبه تشكل‌هاي صنفي حمل و نقل مسافر و دست اندركاران اجرايي این بخش هماهنگی و نظارت جدي‌تر بر روند خدمات‌رساني به زائران عتبات عاليات در ایام اربعين حسيني را ضروری خواند. 

وی گفت: ناوگان حمل و نقل استان باید با تمام ظرفیت, چه در مقصد و چه هنگام بازگشت از مرز مهران با  آمادگی کامل بسیج شده‌اند تا خدمات قابل قبول را به زائرین و شركت كنندگان در مراسم اربعين حسيني ارائه کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها خطاب به مسئولین انجمن‌های صنفی مسافربری  بر نظارت دقیق و القاء حس تعهد به رانندگان تاکید کرد و افزود: روند خدمات باید در نهایت مطلوبيت بوده و دریافت کرایه‌ها طبق دستورالعمل و به دور از هر گونه اعمال سلیقه  باشد. 

حیدری گفت: با هدف در اختیار داشتن کلیه ناوگان عمومی برای بازگشت زائران کنترل اعزام زائرین از اواخر آبان ماه تا ۱۷ آذر ماه ادامه دارد و پیش فروش بلیت و سرویس‌های دربستی به جز مرز مهران, برای دیگر مناطق کشور ممنوع است. 

وی افزود: در این ایام سهمیه سوخت ویژه به ناوگان اختصاص یافته و هیچ مشکلی در تامین سوخت ناوگان وجود ندارد و مرکز مدیریت راههای استان نیز در این ایام نظارت لازم را بر وضعیت جاده‌ها و ترددها خواهند داشت.

وی با اشاره به بازدید مستمر همکاران اداره کل همراه با کارگروه بازرسی استانداری بیان کرد: طی بازدید از نمازخانه‌های مجتمع‌های خدماتی رفاهی و سایر نمازخانه‌های واقع در محورهای استان به ویژه محور اسد آباد نظارت و تاکید بر تامین امکانات مورد نیاز چون آب گرم و سیستم گرمایشی و... برای زائران اعمال شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها در بخش دیگری از سخنانش به تمهیدات اندیشیده شده در زمینه ایمنی مسافران اشاره کرد و گفت: این اداره کل با همکاری پليس راه استان, اداره كل راه و شهرسازي با حضور گشت‌های ۲۴ ساعته راهداری, اورژانس, امداد خودرو, هلال احمر و... آمادگی لازم را برای تامین ایمنی زائرین عزیز دارند. 

وی یادآور شد در راستای كنترل و نظارت هر چه بيشتر متصديان بخش حمل و نقل در هنگام سوار شدن به اتوبوس و نقل و انتقال شركت كنندگان در مراسم اربعين حسيني، هماهنگی لازم با همکاران ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌های مرزی نیز به عمل آمده است.

یادآور می‌شود این نشست با حضور نمايندگان قرارگاه پليس راه استان, شركت گاز, شرکت نفت, شرکت توزيع برق, اداره كل راه و شهرسازي, ‌جمعيت هلال احمر, سازمان فنی و حرفه‌ای, انجمن صنفي شركت‌ها و مؤسسات حمل و نقل مسافر همدان و انجمن صنفی مجتمع‌هاي خدماتي رفاهي استان در محل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها برگزار شد. 

نظر شما