شناسهٔ خبر: 14688 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازي و آسفالت محور روستايي در مازندران/ ترویج فرهنگ ایمنی موتور‌سواری همراه با توزیع کلاه ایمنی رایگان در محمودآباد

محسن غفاري رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان بابل در استان مازندران از عمليات بهسازي و آسفالت محور روستايي يعقوب لنگه _ نمك‌چال اين شهرستان به طول ۲/۳ كيلومتر و با اعتباري بالغ بر ۵ ميليارد ریال خبر داد. اداره راه و شهرسازي شهرستان محمود آباد در هفته ايمني راهها و به منظور ترویج فرهنگ ایمنی موتور سواری در طي مراسمي كلاه ايمني مخصوص راكبين موتور را به صورت رايگان در بين شهروندان توزيع کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، حسين عرفاني ضمن اعلام اين خبر گفت: شهرستان بهشهر از جمله شهرستانهايي است كه به لحاظ شرايط جغرافيايي منطقه و تعدد روستاها در آن داراي محورهاي پر رفت و آمد بوده، لذا ايمن‌سازي و بهسازي راههاي ارتباطي اين شهرستان از جمله فعاليتهاي مهم اين اداره است.

وي افزود: از اين رو اين اداره در راستاي برنامه‌ها و اهداف خود در زمينه بهسازي و ايمن‌سازي راه‌هاي تحت پوشش خود اقدامات گسترده‌اي را در دستور كار خود داشته كه از جمله آنها مي‌توان به عمليات بهسازي و آسفالت محور روستايي يعقوب لنگه _ نمك چال اين شهرستان در بخش مركزي به طول ۲/۳ كيلومتر و با اعتباري بالغ بر ۵ ميليارد ریال اشاره کرد.

عرفاني گفت: با آسفالت راه روستايي مذكور بيش از ۴۰۰ خانوار در قالب ۲ روستا از نعمت يك راه ايمن و استاندارد بهره‌مند شدند.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان بهشهر افزود: از ۷۸۶۳ كيلومتر راه روستايي موجود در مازندران ، مقدار ۳۷۵ كيلومتر در شهرستان بهشهر واقع شده است.

گفتني است محور روستايي مذكور به طول ۴/۸ كيلومتر بوده كه در ساليان گذشته ۲/۵ كليومتر از آن آسفالت شده است. 

همچنین محسن غفاري رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان محمودآباد در اين مراسم ضمن گراميداشت هفته ايمني راهها گفت : مسئله ايمني در حمل و نقل جاده‌اي همواره از اهميت خاصي برخوردار بوده است كه آمار تصادفات و ميزان خسارت‌هاي وارده اين موضوع را تاييد می‌کند.

غفاري ادامه داد: مهم‌ترین عامل کاهش تصادفات و گره‌های ترافیکی در معابر، رعایت قانون توسط رانندگان وسایل نقلیه است که ریشه در افزایش فرهنگ رانندگی دارد.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان محمودآباد سهم فرهنگ ايمني را در اين خصوص بسيار مهم برشمرد و گفت: دارا بودن فرهنگ ايمني و ترافيك در رانندگي بسيار حياتي بوده و  باید در رشد و توسعه فرهنگ عمومی در رانندگي تلاش شود.

گفتني است اين مراسم با هماهنگی اداره راه و شهرسازی محمودآباد و همکاری اداره حمل و نقل و پایانه‌های بابل و با حضور بخشدار مرکزی، ریاست راهنمایی و رانندگی، اورژانس و سایر مسئولین شهرستانی و همچنین اهالی محترم روستاهای چهار محل آهی در محل مسجد جامع آهی محله برگزار شد. 

نظر شما