شناسهٔ خبر: 14711 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعطای اعتبارنامه اعضاء هفتمین دوره هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی

آذربایجان شرقی مراسم اعطای اعتبارنامه‌های اعضاء هفتمین دوره هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان با حضور رئیس دستگاه نظارت کشور, معاون عمرانی استانداری و اعضاء جدید و قدیم این سازمان در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در مراسم اعطای اعتبارنامه‌های اعضاء هفتمین دوره هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان که با حضور رئیس دستگاه نظارت کشور, معاون عمرانی استانداری و اعضاء جدید و قدیم این سازمان در محل استانداری برگزار شد, گفت: از اردیبهشت امسال مقدمات برگزاری این انتخابات با دعوت از ۱۴ نفر از اعضاء باسابقه سازمان, متخصصین امر, معتمدین و مجربین برای انتخاب هیات اجرایی وارد فاز اجرائی شد که در نهایت ۷ نفر از بین آنها انتخاب و به همراه مدیرکل راه و شهرسازی و ۴ نفر دیگر هیات اجرائی و نظارت را تشکیل دادند.

وی افزود: ثبت نام از داوطلبین با اعلام کاندیداتوری ۱۷۰ نفر آغاز شد که بعد از ابلاغیه وزیر محترم راه و شهرسازی ثبت نام دیگری به عمل آمد که ۴۱ نفر نیز داوطلب این انتخابات شدند.

اخلاقی گفت: هیات نظارت و اجرائی با برگزاری ۶۶ جلسه نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبین اقدام و بر اساس برنامه جدید ابلاغی در اول مهر ماه, اسامی ۱۶۱ نفر واجد شرایط در روزنامه رسمی منتشر شد که تا ۱۵ مهرماه یک نفر مجددا تائید صلاحیت و همچنین ۱۵ نفر انصراف دادند و در نهایت تعداد داوطلبین به ۱۴۷ نفر رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد: انتخابات به صورت کامپیوتری, اینترنتی و تمام الکترونیک در تبریز و ۱۳ شهر اهر, اسکو, مراغه, میانه, بناب, جلفا, مرند, آذرشهر, سراب, شبستر, عجب شیر, ملکان و هریس همزمان با سراسر کشور در ۱۶ مهرماه از ساعت ۸ صبح شروع و با تمدید در بعضی از شهرستان‌های استان تا ساعت ۲۰ شب برگزار شد.

به گفته اخلاقی بعد از شمارش آرا ۱۵ نفر به عنوان عضو اصلی و ۷ نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب و جهت تائید نهایی به دستگاه نظارت ارسال شد و با تائید آنها امروز شاهد اعطای اعتبارنامه اعضاء جدید هیات مدیره نظام مهندسی و همچنین تقدیر از هیات‌‌های اجرائی و نظارت استان هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان ضمن قدردانی از راهنمائیهای معاون عمرانی استانداری و رئیس دستگاه نظارت کشور گفت: خوشحالیم این استان بتواند به عنوان قطب یکی از موضوعات مهم سازمان نظام مهندسی و ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی نقش مهمی ایفا نماید و هیات مدیره جدید مبحث شهرسازی و معماری را در دستور کار قرار دهد و با همکاری هم بتوانیم استان را در مبحث چهارم به قطب مهم کشور تبدیل نمائیم.

منوچهر شیبانی اصل رئیس دستگاه نظارت کشور نیز در این مراسم گفت: این صلاحیت در مورد مهندسان از طریق پروانه اشتغال به کار مهندسی و در مورد کاردان‌های فنی و معماران تجربی از طریق پروانه اشتغال به کار کاردانی یا تجربی و در مورد کارگران ماهر از طریق پروانه مهارت فنی احراز می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت اسناد شهرسازی از جمله طرح تفصیلی و طرح جامع افزود: در تعدادی از شهرها دو نقشه‌ای راه افتاده و با یک نقش پروانه می گیرند و با نقشه‌ای دیگر می‌سازند که خلاف قانون است و به شدت برخورد می‌شود. 

وی بر چشم پوشی از حضور در موقعیت‌هایی که تعارض منافع ایجاد می‌کند تاکید کرد و افزود: منع حضور کارکنان وزارت راه و شهرسازی در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گامی در این راستا و نشانگر اعتقاد به استقلال این سازمان است. 

شیبانی از تبدیل شدن هر یک استان‌ها به پایگاه اجرایی یکی از مباحث مقررات ملی ساختمان خبر داد و با اشاره به اینکه مازندران در خصوص HSE ایمنی، بهداشت و محیط زیست )، اصفهان در خصوص انرژی و خراسان رضوی در خصوص فناوری‌های نوین پایگاه شده است، خواستار عهده داری مبحث الزام‌های معماری توسط آذربایجان‌شرقی شد.

وی با اشاره به پیشینه دانشگاه تبریز و فعالیت مهندسی ساختمان در استان آذربایجان شرقی، گفت: این استان باید در زمینه خدمات مهندسی ساختمان نمونه باشد و از همین رو از هیات مدیره سازمان نظام مهندسی این استان بیش از سایر استانها انتظار داریم.

این مراسم با اعطای اعتبارنامه‌ها و تقدیر از اعضاء قبلی و هیات‌های اجرائی و نظارت به پایان رسید.

نظر شما