شناسهٔ خبر: 14715 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار قم:

مراسم توديع و معارفه اعضاي هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برگزار شد

تودیع معارفه قم مراسم توديع و معارفه اعضاي هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با حضور استاندار قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره کل راه و شهرسازی استان قم، سيد مهدي صادقی استاندار قم ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم که با حضور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، طي سخنانی با تبریک به منتخبان این دوره از انتخابات گفت:

در راستای برگزاری هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، تلاش‌ها و هماهنگی‌های خوبی صورت گرفت و این انتخابات در استان قم با شرایط مطلوبی برگزار شد.

استاندار قم با اشاره به برگزاری این دوره از انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در سطح کشور به صورت الکترونیکی افزود: خوشبختانه با تمهیدات خوبی که از سوی هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات در استان اندیشیده شد مشکل خاصی در روند برگزاری وجود نداشت.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان در حقیقت جزئی از حاکمیت است گفت: این سازمان مجموعه‌اي از افراد نخبه و فرهیخته را در خود جای داده است که از این ظرفیت و توانمندی‌ها در بخش‌های مختلف استان می‌بایست بهره برد.

استاندار قم عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه چگونگی معماری و سیما و منظر شهری نقش تاثیرگذاری دارد و مهندسان این سازمان با تکیه بر مقررات ملی ساختمان می‌توانند در این عرصه نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعهدات فردی در مجموعه نظام مهندسی نیز امری مهم و لازم است افزود: همه اعضای این سازمان می‌بایست در راستای وظایف قانونی خود به نحو احسن عمل کرده و در زمینه حفظ سرمایه‌ها و منافع ملی اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌بایست در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان تلاش بیشتری صورت دهد گفت: امید است اعضای هیات مدیره دوره هفتم، در خصوص کارکرد و عملکرد این سازمان آسیب شناسی جدی داشته باشند تا با رفع موانع و مشکلات، خدمات مطلوب‌تری به شهروندان ارائه دهند.

صادقی گفت: در زمینه مسائل مربوط به انتخاب مهندس طراح نیز می‌بایست ساز و کار به گونه‌ای باشد که اختیار مالکان برای انتخاب مهندس طراح افزایش یابد چرا که این امر موجب بروز خلاقیت‌های بیشتر و افزایش کیفیت پروژه‌ها خواهد شد .

استاندار قم، اضافه کرد: در زمینه نظارت بر پروژه‌ها نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان وظیفه دارد با انتخاب مهندس ناظر برای هر پروژه ماموریت نظارتی خود را در راستای اجرای درست و صحیح ساختمان‌ها و مطابق با قانون انجام دهد.

وی در خصوص تعرفه‎‌های خدمات مهندسی نیز گفت: تعرفه‌های خدمات مهندسی در قم در طی چندین سال ثابت مانده و بعد از مدتی یکباره افزایش یافت که در این زمینه نیز می‌بایست تمهیداتی اندیشیده شود تا تعرفه در هر سال افزایش یابد تا مردم در این زمینه با مشکلات جدی مواجه نشوند.

استاندار قم، با تاکید بر همدلی و همراهی مجموعه نظام مهندسی ساختمان با دستگاه‌های مرتبط ابراز امیدواری کرد، هیات مدیره جدید سازمان بتواند فعالیت‌های موثری را در راستای ارتقاء عملکرد مجموعه نظام مهندسی در قم و افزایش خدمات فنی و مهندسی به شهروندان داشته باشد.

در این آیین اعتبارنامه ۹ نفر عضو اصلی و هفت عضو علی البدل هفتمین دوره هیئت مدیره سازمان مهندسی ساختمان استان قم اعطا شد.

این دوره از انتخابات هیات مدیره این سازمان با حضور ۴۲ نفر داوطلب ۱۶ مهر همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

نظر شما