شناسهٔ خبر: 14726 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

عملکرد پروازی ۱۳ شرکت هواپیمایی در مهرماه از فرودگاه مهرآباد/ انجام ۴۵۹۱ پرواز/ ۵۸ درصد پروازها به موقع؛ ۴۲ درصد پروازها با تاخیر

فرود هواپیما در فرودگاه مهرآباد سیزده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر)، آسمان، ماهان، زاگرس، آتا، قشم، کیش، کاسپین، ایران ایرتور، تابان، معراج و پویا ایر در مهرماه امسال ۴ هزار و ۵۹۱ پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام دادند که ۲ هزار و ۶۶۳ پرواز معادل ۵۸ درصد پروازها به موقع و هزار و ۹۲۸ پرواز معادل ۴۲ درصد پروازها نیز با تاخیر همراه بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس آمار پروازهای فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در مهرماه امسال، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) با انجام ۶۴۲ پرواز بیشترین پروازها را در مهرماه از مبدا این فرودگاه به خود اختصاص داد که از این تعداد ۲۵۸ پرواز یعنی ۴۰ درصد پروازهای این شرکت هواپیمایی به موقع و ۳۸۴ پرواز یعنی ۶۰ درصد از کل پروازهای این شرکت با تاخیر انجام شد. در بین سیزده شرکت هواپیمایی، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ۱۴ درصد از کل پروازها، ۱۰ درصد از پروازهای به موقع و ۲۰ درصد از پروازهای تاخیردار فرودگاه مهرآباد را به خود اختصاص داد.

شرکت هواپیمایی آسمان نیز با ۶۱۷ پرواز از ایستگاه پروازی مهرآباد در نخستین ماه از فصل پاییز، بعد از شرکت هواپیمایی «هما» بیشترین پروازهای این فرودگاه را به خود اختصاص داد که ۳۱۳ پرواز شرکت هواپیمایی آسمان معادل ۵۱ درصد به موقع و ۳۰۴ پرواز معادل ۴۹ درصد پروازهای این شرکت با تاخیر مواجه شد. سهم شرکت هواپیمایی آسمان از کل پروازهای فرودگاه مهرآباد در مهرماه ۱۳ درصد، از پروازهای به موقع ۱۲ درصد و از پروازهای تاخیر دار نیز ۱۶ درصد بود.

در مهرماه ۵۶۵ پرواز نیز توسط شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه مهرآباد انجام شد که ۱۲ درصد از کل پروازهای فرودگاه مهرآباد در این ماه بود. از ۵۶۵ پرواز شرکت هواپیمایی ماهان، ۳۹۴ پرواز معادل ۷۰ درصد به موقع و ۱۷۱ پرواز معادل ۳۰ درصد پروازهای این شرکت نیز با تاخیر مواجه شد. پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ۱۵ درصد از کل پروازهای به موقع  و ۹ درصد از کل پروازهای تاخیردار مهرماه در فرودگاه مهرآباد از بین سیزده شرکت هواپیمایی فعال را به خود اختصاص داد.

زاگرس ایر نیز ۵۲۰ پرواز از ۴ هزار و ۵۹۱ پرواز انجام شده در فرودگاه مهرآباد را در مهرماه امسال به خود اختصاص داد که ۲۶۹ پرواز معادل ۵۲ درصد پروازهای این شرکت هواپیمایی به موقع و ۲۵۱ پرواز معادل ۴۸ درصد پروازهای این شرکت هواپیمایی با تاخیر صورت گرفت. این شرکت هواپیمایی در ماه مهر ۱۱ درصد از کل پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد که سهم پروازهای به موقع این شرکت نسبت به سیزده ایرلاین فعال در این فرودگاه ۱۰ درصد و سهم پروازهای تاخیر دار زاگرس نیز نسبت به کل تاخیرهای پروازی ۱۳ درصد بود.

همچنین شرکت هواپیمایی آتا با انجام ۴۸۸ پرواز پنجمین ایرلاین از نظر تعداد پروازهای مهرماه از مبدا فرودگاه مهرآباد بود که از این تعداد ۲۸۶ پرواز یعنی ۵۹ درصد از پروازهای این شرکت هواپیمایی به موقع و ۲۰۲ پرواز یعنی ۴۱ درصد پروازهای آتا با تاخیر انجام شد. شرکت هواپیمایی آتا از ۴ هزار و ۵۹۱ پرواز انجام شده از فرودگاه مهرآّباد در مهرماه، ۱۱ درصد از کل پروازها، ۱۱ درصد از پروازهای به موقع و ۱۰ درصد از پروازهای تاخیردار فرودگاه مهرآباد در مهرماه را به خود اختصاص داد.

شرکت هواپیمایی قشم ایر نیز با ۴۰۵ پرواز از ایستگاه پروازی مهرآباد در نخستین ماه از فصل پاییز رتبه ششم در تعداد پرواز از بین سیزده شرکت هواپیمایی در مهرماه را داشت. ۲۸۸ پرواز شرکت هواپیمایی قشم معادل ۷۱ درصد به موقع و ۱۱۷ پرواز معادل ۲۹ درصد پروازهای این شرکت با تاخیر مواجه شد. سهم قشم ایر از کل پروازهای فرودگاه مهرآباد در مهرماه ۹ درصد، پروازهای به موقع ۱۱ درصد و از پروازهای تاخیر دار نیز ۶ درصد بود.

بر اساس این گزارش، در مهرماه ۳۰۸ پرواز نیز توسط شرکت هواپیمایی کیش ایر از فرودگاه مهرآباد انجام شد که ۷ درصد از کل پروازهای این فرودگاه در مهرماه را شامل می‌شد. از ۳۰۸ پرواز شرکت کیش ایر، ۲۱۲ پرواز معادل ۶۹ درصد به موقع و ۹۶ پرواز معادل ۳۱ درصد پروازهای این شرکت نیز با تاخیر مواجه شد. پروازهای شرکت هواپیمایی کیش ۸ درصد از کل پروازهای به موقع  و ۵ درصد از کل پروازهای تاخیردار مهرماه در فرودگاه مهرآباد از بین سیزده شرکت هواپیمایی فعال را به خود اختصاص داد.

کاسپین ایر نیز ۲۶۷ پرواز از ۴ هزار و ۵۹۱ پرواز انجام شده در فرودگاه مهرآباد را در مهرماه امسال به خود اختصاص داد که ۱۹۶ پرواز معادل ۷۳ درصد پروازهای این شرکت هواپیمایی به موقع و ۷۱ پرواز معادل ۲۷ درصد پروازهای شرکت هواپیمایی کاسپین با تاخیر صورت گرفت. این شرکت هواپیمایی در ماه مهر ۶ درصد از کل پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد. سهم پروازهای به موقع این شرکت نسبت به سیزده ایرلاین فعال در این فرودگاه ۷ درصد و سهم پروازهای تاخیردار کاسپین نیز نسبت به کل تاخیرهای پروازی ۴ درصد بود.

همچنین شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با انجام ۲۱۹ پرواز نهمین ایرلاین از نظر تعداد پروازهای مهرماه از مبدا فرودگاه مهرآباد بود که از این تعداد ۱۰۶ پرواز یعنی ۴۸ درصد از پروازهای این شرکت هواپیمایی به موقع و ۱۱۳ پرواز یعنی ۵۲ درصد پروازهای ایران ایرتور با تاخیر انجام شد. شرکت هواپیمایی ایران ایرتور از ۴ هزار و ۵۹۱ پرواز انجام شده در مهرماه از فرودگاه مهرآّباد، ۵ درصد از کل پروازها، ۴ درصد از پروازهای به موقع و ۶ درصد از پروازهای تاخیردار فرودگاه مهرآباد در مهرماه را به خود اختصاص داد.

شرکت هواپیمایی تابان نیز با ۲۱۳ پرواز از ایستگاه پروازی مهرآباد در نخستین ماه از فصل پاییز رتبه دهم در تعداد پرواز از بین سیزده شرکت هواپیمایی در مهرماه را به خود اختصاص داد. ۱۰۳ پرواز شرکت هواپیمایی تابان معادل ۴۸ درصد به موقع و ۱۱۰ پرواز معادل ۵۲ درصد پروازهای این شرکت با تاخیر مواجه شد. سهم شرکت هواپیمایی تابان از کل پروازهای فرودگاه مهرآباد در مهرماه ۵ درصد، پروازهای به موقع ۴ درصد و از پروازهای تاخیردار نیز ۶ درصد بود.

در مهرماه امسال همچنین ۱۷۰ پرواز توسط شرکت هواپیمایی نفت از فرودگاه مهرآباد انجام شد که ۴ درصد از کل پروازهای این فرودگاه در مهرماه را شامل می‌شد. از ۱۷۰ پرواز شرکت هواپیمایی نفت، ۱۰۳ پرواز معادل ۶۱ درصد به موقع و ۶۷ پرواز معادل ۳۹ درصد پروازهای این شرکت نیز با تاخیر مواجه شد. پروازهای شرکت هواپیمایی نفت ۴ درصد از کل پروازهای به موقع  و ۳ درصد از کل پروازهای تاخیردار مهرماه در فرودگاه مهرآباد را به خود اختصاص داد.

هواپیمایی معراج نیز ۱۲۲ پرواز از ۴ هزار و ۵۹۱ پرواز انجام شده در فرودگاه مهرآباد را در مهرماه امسال به خود اختصاص داد که ۸۷ پرواز معادل ۷۱ درصد پروازهای این شرکت هواپیمایی به موقع و ۳۵ پرواز معادل ۲۹ درصد پروازهای شرکت هواپیمایی معراج با تاخیر صورت گرفت. این شرکت هواپیمایی در ماه مهر ۳ درصد از کل پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد. سهم پروازهای به موقع این شرکت نسبت به سیزده ایرلاین فعال در این فرودگاه ۳ درصد و سهم پروازهای تاخیر دار معراج نیز نسبت به کل تاخیرهای پروازی ۲ درصد بود.

همچنین شرکت هواپیمایی پویا‌ ایر با انجام ۵۵ پرواز سیزدهمین ایرلاین از نظر تعداد پروازهای مهرماه از مبدا فرودگاه مهرآباد بود که از این تعداد ۴۸ پرواز یعنی ۸۷ درصد از پروازهای این شرکت هواپیمایی به موقع و ۷ پرواز یعنی ۱۳ درصد پروازهای پویا ایر با تاخیر انجام شد. شرکت هواپیمایی پویا ایر از  ۴ هزار و ۵۹۱ پرواز انجام شده در مهرماه، یک درصد از کل پروازها و ۲ درصد از پروازهای به موقع فرودگاه مهرآباد را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، در مهرماه امسال ۴ هزار و ۵۹۱ پرواز از فرودگاه مهرآباد توسط سیزده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر)، آسمان، ماهان، زاگرس، آتا، قشم، کیش، کاسپین، ایران ایرتور، تابان، معراج و پویا ایر انجام شد که ۲ هزار و ۶۶۳ پرواز معادل ۵۸ درصد پروازهای مهرماه به موقع  و هزار و ۹۲۸ پرواز نیز معادل ۴۲ درصد پروازها با تاخیر انجام شد. به طور میانگین ۶۱.۶ درصد از پروازهای هر شرکت هواپیمایی بر اساس زمان بندی و ۳۸.۴ پرواز هر شرکت هواپیمایی نیز با تاخیر صورت گرفته است.

تاخیرهای پروازهای شرکت‌های هواپیمایی شامل تمام عوامل منشاء تاخیر، از جمله نغییرات جوی، عملیاتی و فنی است./

نظر شما