شناسهٔ خبر: 14741 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه آبادی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای توسعه فرودگاه آبادان در دو حوزه هوانوردی و غیرهوانوردی

رحمت‌اله مه‌آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه فرودگاه آبادان در دو حوزه هوانوردی و غیرهوانوردی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌‌عمومی فرودگاه آبادان، رحمت‌اله مه‌آبادی در آیین تودیع و معارفه مدیر فرودگاه آبادان با اشاره به برنامه‌هایی که برای توسعه فرودگاه آبادان در دو حوزه هوانوردی و غیرهوانوردی است و همچنین همکاری موثر سازمان منطقه آزاد اروند با شرکت فرودگاه‌ها در تحقق برنامه‌های این فرودگاه  اظهار امیدواری کرد؛ به زودی با اعزام هواپیمای فلایت چک٬ ILS فرودگاه را ارزیابی تا با بهره برداری از این ابزار فرود، میزان تاخیرات پروازی و ابطال پروازها در شرایط گرد و غبار و دید پایین را کاهش دهیم.

مه‌آبادی گفت : براساس برنامه‌های اداره‌کل هواشناسی استان خوزستان قرار است سیستم R.V.R نصب شود که ترکیب این دو ابزار در کنار همدیگر می‌تواند به افزایش پروازها و جلوگیری از ابطال پروازی در شرایط نامناسب جوی کمک کند.

وی تصریح کرد: در حوزه غیر هوانوردی و فرودگاهی هم مهمترین طرح ، توسعه ترمینالی است که قرار است شش هزار مترمربع فضای ترمینالی در فاز نخست اجرا شود و در فاز دوم نیز ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ مترمربع به این فضا اضافه شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور یادآور شد: در کنار طرح توسعه ترمینال با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، محوطه‌سازی و زیبا‌سازی محیط فرودگاه هم جز برنامه‌ها است.

مه‌آبادی با اشاره به جایگاه مسافران و لزوم ارتقای سطح خدمات‌رسانی گفت: تکریم مسافران و ارائه خدمات بهتر مسافری از جمله‌ اولویت‌ها در سیاست جدید شرکت فرودگاه های کشور است.

وی اظهار امیدواری کرد: فرودگاه آبادان هم به سرعت  به قافله ارتقای سطح خدمات‌رسانی بپیوندد تا بتوانیم با ارائه خدمات بهتر در همه جهات در حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی رضایت مردم عزیز آبادان وخرمشهر و مسافرانی که به این فرودگاه می‌آیند را بیشتر تامین کنیم.

گفتنی‌ است : در حاشیه این مراسم مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از پروژه‌ها ، طرح‌های انجام شده و در حال انجام از جمله سیستم کمک‌ناوبری فرود اتوماتیک و... واحدهای مراقبت پرواز، ایمنی و آتش‌نشانی و مخابرات هواپیمایی بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت و روند اجرای طرح‌ها و پروژه ها قرار گرفت .

یادآور می‌شود؛ مومنی‌رخ عضو هیات مدیره و حسین اسفندیاری مشاور اجرایی مدیرعامل در این سفر مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور را همراهی کرد.

نظر شما