شناسهٔ خبر: 14743 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعطای اعتبارنامه‌های اعضای هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

جلسه اعطای اعتبارنامه ها اصفهان اعتبارنامه‌های اعضای هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان به دست حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و رسول زرگرپور استاندار اصفهان و حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس هیات نظارت بر این انتخابات به اعضای منتخب هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، اعتبارنامه‌های اعضای هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان به دست حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و رسول زرگرپور استاندار اصفهان و حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس هیات نظارت بر این انتخابات به اعضای منتخب هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان اعطا شد.

در این برنامه که با حضور اعضای منتخب و قبلی سازمان نظام مهندسی و سازمان نظام کاردانهای ساختمان استان انجام شد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز با اعطای اعتبارنامه‌های اعضای هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان تاریخ این سازمان برگ دیگری می‌خورد.

وی فلسفه انجام انتخابات را انتخاب نخبگان دانست و گفت: این انتخابات برای آن است که مهندسین عضو بتوانند در راستای یک نظام مردم سالار خواسته‌های خود را بیان کنند و انتظارات خود را مشخص نمایند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اذعان داشت: سابقه درخشانی در کشور به لحاظ مهندسی ساختمان وجود دارد که باعث افتخار است چرا که از نظر دانش فنی و وجود مصالح ساخت و ساز در کشور مشکلی وجود ندارد اما بر اساس مطالعات انجام شده بالای یک میلیون خانه برای اسکان مردم مورد نیاز است و برای آنکه بتوان به ازای هر خانوار یک خانه تامین نمود باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بنا نمود تا این کمبود جبران گردد.

وی با اشاره به بیم‌ها وامیدهایی که در مجموعه فعالیت‌های مهندسین و خدمات ارائه شده وجود دارد گفت: متاسفانه کشور فاقد نظام اداری روشن برای گردش کار خدمات مهندسی است و سیستم یکپارچه برای فرایند ساخت و ساز وجود ندارد کما اینکه جهان به سمت یکپارچگی می رود و مهندس باید صلاحیت‌هایی کسب کند تا بتواند در مقیاس جهانی فعالیت نماید و مردم بتوانند خدمات ارائه شده توسط مهندسین را لمس کنند.

مظاهریان با توجه به اتلاف  ۳۴ درصدی انرژی در ساختمانها گفت: مصرف انرژی در ساختمانها توجیه پذیر نیست و در حال حاضر بخش عمده‌ای از انرژی در ساختمان‌ها هدر می‌رود که خوشبختانه در این زمینه اصفهان پیش قدم بوده و تمرکزی در مبحث انرژی ایجاد کرده که می‌توان از این حیث دبیرخانه‌ای در اصفهان ایجاد نمود که به عنوان یک برند و یک ارزش افزوده در استان مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی در سازمان نظام مهندسی، ارتقاء کیفیت ساخت و ساز است افزود: دولت بخشی از اختیارات خود را در جریان ساخت و ساز به سازمان نظام مهندسی محول نموده و این سازمان به عنوان یک نهاد غیر دولتی باید در راستای اهداف دولت تدبیر و امید به لحاظ گسترش نهادهای غیر دولتی و در جهت رسیدن به خواسته‌های مردم قدم بردارد و وزارت راه و شهرسازی نیز نظارت خود را در این راستا فراموش نخواهد کرد.

زرگرپور استاندار اصفهان نیز با اشاره به اینکه استان اصفهان خواستگاه خلاقیت، کارآفرینی، اندیشه و مدیریت‌های عالی است گفت: استان اصفهان با تامین ۷۰ درصد فولاد کشور، ۵۰ درصد سنگ کشور، ۶۰ درصد طلای کشور، ۲۵ درصد فرآورده های نفتی و با عبور ۴۰ درصد بار و ۲۰ درصد مسافر کشور دارای مشکلات و مسائل ملی است و نگاه به این استان نگاه ملی را می‌طلبد.

وی با اشاره به تلاش‌های زیادی که در حوزه سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان انجام شده اذعان داشت: برغم تلاش‌های انجام شده مصالح استاندارد بسیار کم است و به همین لحاظ سازه‌های احداث شده سازه‌های مستحکمی نیست.

استاندار اصفهان در ادامه انتظارات استان را از این سازمان بیان داشت و گفت: این سازمان باید در راستای ارتقای کیفیت ساخت و ساز عمل کند و بازوی کمکی به عنوان یک الگو و مرجع در استان باشد تا از کاربرد مصالح غیر استاندارد جلوگیری و در عین حال نظارت بیشتری اعمال شود.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری هفتمین دوره از انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان افزود: این دوره از انتخابات با توجه به مقایسه دوره‌های قبل با شرکت دو برابری اعضا و به صورت الکترونیکی انجام شد.

گفتنی است در پایان با اعطای اعتبارنامه با امضای وزیر راه و شهرسازی به اعضای جدید هیات مدیره سازمان نظام مهندسی از اعضای قبلی با توجه به خدمات ارائه شده در استان تکریم به عمل آمد.

نظر شما