شناسهٔ خبر: 14774 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اعلام کرد:

رشد ۳۲ درصدی تخلیه و بارگیری انواع غلات در بندر امیرآباد / راه اندازی تجهیزات پیشرفته هواشناسی در مرکز کنترل ترافیک دریایی امیرآباد

بندر نوشهر تخلیه و بارگیری انواع غلات در بندر امیرآباد مازنداران تا پایان آبان ماه ۳۲ درصد رشد داشت. همزمان تجهیزات پیشرفته هواشناسی در مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر امیرآباد نیز در همین ماه نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره‌کل بنادر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، مدیر بنادر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این خبر گفت:در ۸ ماهه سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۳، تخلیه و بارگیری غلات در این بندر با افزایش مواجه بود ، به طوری‌که با تخلیه ۴۵۲ هزار و ۷۷۷ تن جو، ۴۰۹ هزار و ۲۲۶تن گندم، ۸۱ هزار و ۸۴۷ تن ذرت و ۴۹۲ تن محصولات کشاورزی، دامی و احشام مجموع غلات وارد‌شده و تخلیه شده در این بندر از ۷۷۰ هزار و ۶۷۸ تن تا پایان آبان سال ۹۳ به ۹۴۴ هزار و ۳۴۲ تن در مدت مشابه سال جاری افزایش یافت.

علی‌خدمتگزار افزود: در این مدت میزان ۳۵۸ تن از این نوع کالا با ۱۰۰ درصد رشد از بندر امیرآباد بارگیری و به سایر کشورها صادرات شده‌است.

وی افزود: عمده این کالاها از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان،دوبوفکا ،ولگا گراد و ماخاچ‌کالا وارد بندر امیرآباد شده‌اند که بخش قابل توجهی از نیازهای استان و کشور را در بخش غلات تأمین می‌کند.

وی اظهار کرد: این آمار قطعاً با به سرانجام رسیدن پروژه‌های اقتصادی که قرار است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در زمینه فرآوری غلات انجام شود، افزایش خواهد یافت.

خدمتگزار گفت: امیدواریم با توجه به رشد چشمگیر تخلیه و بارگیری غلات در این بندر و همچنین برنامه‌های اتخاذ شده برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با غلات ، منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در آینده نزدیک به اهداف خود در این حوزه دست یابد.

همچنین در راستای اجرای اهداف سازمان بنادر مبنی بر ارتقای ایمنی دریانوردی در آبهای تحت حاکمیت ، تجهیزات پیشرفته هواشناسی در مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر امیرآباد نیز نصب و راه اندازی شد.

خدمتگزار پایش لحظه به لحظه وضعیت جوی حاکم در منطقه  به منظور بهره گیری در عملیات پهلودهی و جداسازی کشتیها و  مانورهای دریایی را از اهداف نصب این تجهیزات بیان کرد.

وی همچنین بر قابلیت نمایش اطلاعات از قبیل سمت و سرعت باد، اندازه گیری دما، رطوبت و تغییرات فشار هوا در این تجهیزات اشاره و برکاهش خطای انسانی در ارسال گزارش ها و هشدارهای هواشناسی دریایی از سوی ایستگاه‌های ساحلی بنادر، تأکید‌کرد. 

  رشد ۳۰درصدي واردات كالاي غير‌نفتي به بندر نوشهر

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران هم از رشد ۳۰ درصدی واردات کالای غیر نفتی به منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در هشت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبلی خبر داد و گفت :  میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر در مجموع نسبت به مدت مشابه قبلی از رشد ۱۳درصدی برخوردار بوده است.

آهن آلات،غلات،موادنفتی،کاغذ و چوب از عمده ترین کالاهای وارداتی به بندر نوشهر به شمار می روند.

نظر شما