شناسهٔ خبر: 14819 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی در مراسم افتتاح ۲۴۵۰ واحد مسکن مهر زنجان خبر داد؛

پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان از محل یارانه مسکن به وزارت نیرو / كسب رتبه برتر استان زنجان در فعاليت‌هاي مرتبط با مسكن مهر

نشست قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: تامین امکانات زیرساختی مشکل عمده در اجرای مسکن مهر است که در همین خصوص نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان از محل یارانه مسکن به شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو برای تامین آب، برق و گاز مورد نیاز واحدهای مسکن مهر پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی که صبح امروز - ۳آذرماه -برای افتتاح ۲۴۵۰ واحد مسکن مهر به زنجان سفر کرده بود درباره جزییات بیشتر این خبر گفت : از مجموع ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن مهر که عملیات احداث آنها از سال ۸۶ آغاز شده‌بود، تاکنون یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد کار ساختمانی آنها به اتمام رسیده که از این تعداد یک میلیون و ۵۷۰ هزار واحد افتتاح شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۶۵ هزار واحد از افتتاح مسکن‌های مهر در این دولت بوده است، افزود: واحدهایی که از دولت قبل نیمه تمام مانده بودند در مراحل مختلف از پی‌سازی تا اسکلت‌سازی و سخت‌کاری و نازک‌کاری بودند که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افتتاح این تعداد تا پایان امسال به ۷۵۰ هزار واحد افزایش پیدا خواهد کرد.

مهرآبادی در خصوص بازنگری در تسهیلات مسکن مهر، تصریح کرد: طی دو سال گذشته ۳ بار از شورای پول و اعتبار مصوبه گرفتیم که شامل افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات دریافتی از سوی مردم از ۱۵ سال به ۲۰ سال، همچنین در بخش تسهیلات فردی نیز با موافقت شورای عالی پول و اعتبار در مرحله اول برای ۲۷۰ هزار واحد سقف تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی و در مرحله دوم برای ۷۹۱ هزار واحد باقی مانده این میزان تسهیلات مصوب شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با همراهی همه مسئولان به‌ویژه مسئولان استان‌ها در تلاشیم تا پایان سال ۹۵پرونده مسکن مهر رادر سطح کشور ببندیم، تصریح کرد: زنجان از جمله استان‌های موفق در پیشبرد پروژه‌های مسکن‌مهر است که توانسته مقام اول تا سوم کشوری را در اجرای این پروژه‌ها کسب کند که این ناشی از همدلی مسئولان استانی زنجان بوده است.

مهرآبادی تاکید کرد: تا پایان امسال تقریبا پروژه‌های مسکن مهر استان زنجان نیز به اتمام میرسد که طبق آمار موجود برای ۱۵۰۰ واحدی که احتمالا تا پایان امسال به اتمام نرسند تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده زمان اتمام آنها  در نظر گرفته شده‌است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص عمده‌ترین مشکل اجرای پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور گفت: تامین نیازهای زیرساختی از جمله آب، برق و گاز یکی از مشکلات عمده در اجرای مسکن مهر در سطح کشور است، زیرا تا این زیرساخت‌ها آماده نشود امکان اسکان برای متقاضیان وجود ندارد .بنابراین در همین راستا بخشی از هزینه مورد نیاز اعتبار خدمات زیربنایی را از محل منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی و از محل فروش اراضی، به شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو کمک می‌کنیم. همچنین از محل یارانه مسکن نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان به این شرکت‌ها پرداخت شده است.

مدير كل راه وشهرسازي استان زنجان نیز در اين جلسه با تشريح اهم فعاليت‌هاي اين اداره كل و ارايه گزارش‌هاي آماري در زمينه مسكن مهر گفت:سهميه اختصاص يافته براي واحدهاي مهر استان زنجان كه همواره جز استانهاي برتر در ميان ساير استانها بوده سي ودو هزار و۶۹۶ واحد مي باشد كه تا امروزبيست وشش هزار و۷۰۶ واحد تكميل وتحويل مشتريان شده است.كه امروز با تقديم دو هزار ۴۵۰ واحد به متقاضيان مجموع واحدهاي مسكوني تحويل داده شده به بيست وهشت هزار و۵۲۱ واحد مي‌رسد.

وثوقي با اشاره به كسب رتبه برتر استان زنجان در فعاليت‌هاي مرتبط با مسكن مهر و بررسي مشكلات مربوط به زير ساخت‌هاي مساكن‌مهر گفت: خوشبختانه زنجان در زمينه ساخت و‌ تحويل مساكن مهر به متقاضيان رتبه برتر را كسب كرده‌است که اميدواريم در زمينه ساخت زير‌ساخت‌هاي مهم هم ،دولت همياري کند./

نظر شما