شناسهٔ خبر: 14824 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مظاهریان در اختتامیه پانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن اعلام کرد:

راه‌اندازی دبیرخانه پایش برای بررسی طرح جامع مسکن تا ۱۰ سال/ تلاش برای جذب سرمایه‌های جدید در بخش مسکن

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه پانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران از ایجاد و راه‌اندازی دبیرخانه پایش در طرح جامع مسکن در کشور خبر داد و تأکید کرد: وظیفه اصلی این دبیرخانه پایش این طرح و ویرایش آن در صورت تغییر شرایط خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان در مراسم اختتامیه پانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران گفت: اینگونه همایش‌ها که موضوع آن می‌تواند تمام جوانب زندگی شهروندان را در بر بگیرد باید در محیطی شفاف و نقادانه مورد بررسی قرار گیرد تا صاحب‌نظران بتوانند در مورد آن اظهار نظر کنند. به گمانم دانشگاه بهترین نمونه برای بحث و بررسی این گونه موضوعات   به‌شمار می‌رود ولی ما باید شرایطی را ایجاد کنیم تا مردم نیز بتوانند در آن حضور یافته و نظرات خود در این خصوص را مطرح کنند.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه با بیان این که در امر نهادسازی در کشور کم‌تجربه هستیم، گفت: با وجود این امر می‌دانیم نهادهایی که با اتکا به مردم ایجاد می‌شوند، می‌توانند مانند ترمزی برای تصمیم‌گیران عمل کرده و در این مسیر برای آنها مانند یک راهنما عمل کنند.

وی افزود: دولت یازدهم به مسئله مسکن در سیاست‌هایش توجه ویژه‌ای کرده است و با نگاهی کلان و برنامه‌ای جامع در حال بررسی این موضوع هستیم.

مظاهریان با تأکید بر اینکه ایجاد یک دبیرخانه پایش برای بررسی مداوم طرح جامع مسکن پیش‌بینی شده است گفت: نکته مهم در این مسئله آن است که هیچ طرح و برنامه‌ای جامع نخواهد بود و امکان وجود خطا و اشتباه در آن وجود دارد. باتوجه به این امر دبیرخانه‌ای تحت عنوان دبیرخانه پایش برای بررسی و اعمال تغییر در این طرح پیش‌بینی شده است تا در صورت مشاهده هرگونه دگرگونی در حوزه مسکن طی ۱۰ سال آینده (تا افق ۱۴۰۵) تغییرات لازم در این طرح اعمال شود. 

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره شرایط اقتصادی کشور نیز بیان کرد: شرایط اقتصادی کنونی کشور در ظاهر آرام ولی در باطن بسیار پیچیده است، در حال حاضر شاهد رکودی در اقتصاد هستیم که در چند دهه اخیر بی‌سابقه بوده است ولی از سویی دیگر رفع برخی موانع، امیدهایی را برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش مسکن به وجود آورده است که بدون شک هنر برنامه‌ریزان را می‌طلبد تا با استفاده از آن تهدیدها را کاهش داده و از فرصت‌ها استفاده کنند./

نظر شما