شناسهٔ خبر: 14853 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راه وشهرسازی زنجان خبر داد:

افتتاح سه تقاطع غیر همسطح و دو محور زنجان در ۲۲ بهمن / مصرف ۳۷۰ هزار تن آسفالت در محورهای اصلی و فرعی استان/ آماده‌باش ۴۲۵ نیروی انسانی برای راهداری زمستانه

كليم اله وثوقي مدیرکل اداره راه وشهرسازی زنجان از افتتاح سه تقاطع غیر همسطح در ۲۲ بهمن سال جاری در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به ۳۷۰ هزار تن آسفالت برای روکش محورهای شریانی، اصلی و فرعی در زنجان مصرف شده است.

کلیم‌الله وثوقی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۷۰ هزار تن آسفالت با ارزش بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای روکش راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان مصرف شده است که برخی از این محورها عبارتند از: زنجان - قزوین، زنجان - میانه، زنجان - تاکستان، زنجان - بیجار، سلطانیه - خدابنده - همدان و ... .

وثوقی در ادامه از لکه‌گیری راه‌های روستایی کل استان نیز خبر داد و افزود: خط‌کشی بیش از سه هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی با ارزش سه میلیارد تومان و همچنین نصب علائم، روشنایی، گاردریل با صرف هزینه هفت میلیارد تومانی از دیگر اقدامات انجام شده در این استان در سال ۹۴ به شمار می‌رود.

وی در طول سخنانش از افتتاح سه تقاطع غیر همسطح در استان در روز ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: تقاطع غیر همسطح طارم در محور زنجان - خرمدره با یک دستگاه پل غیر همسطح به دهانه ۳۲ متر و هزینه چهار میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، تقاطع غیر همسطح نورین با دو دستگاه پل غیرهمسطح هرکدام با دهانه ۲۳ متری و هزینه ۵/۵ میلیارد تومانی و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و تقاطع غیر همسطح سجاج با یک دستگاه پل و دهانه ۲۵ متری و هزینه پنج میلیارد تومانی و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌روند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی زنجان همچنین اعلام کرد: یک قطعه از باند دوم محور زنجان - بیجار به طول چهار کیلومتر و یک قطعه از محور زنجان - دندی به طول ۱۰ کیلومتر نیز در این روز به افتتاح خواهند رسید.

به گفته وثوقی عملیات این ۱۰ کیلومتر با هدف ارتقای محور به مسیر اصلی انجام گرفته است.

استقرار ۲۸ پایگاه راهداری زمستانه در محورهای زنجان

وثوقی در بخش دیگری از سخنانش از استقرار و آماده‌باش ۲۸ پایگاه راهداری زمستانه، ۴۲۵ نفر راهدار و ۲۱۰ دستگاه ماشین راهداری در این استان خبر داد و گفت: ۲۴ گردنه در راه‌های اصلی و فرعی استان وجود دارد که نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر از طول راه‌های کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین چهار مرتبه عملیات ماسه‌ریزی و نمک‌پاشی از آغاز فصل پاییز تا کنون در استان انجام گرفته‌است./

نظر شما