شناسهٔ خبر: 14864 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ورود یک فروند هواپیما ویژه کنترل تجهیزات ناوبری فرودگاه‌ها به کشور

هواپیمای فلای چک یک کارشناس صنعت هوایی از ورود یک فروند هواپیمای فلایت چک برای کنترل تجهیزات ناوبری فرودگاه‌ها در اوایل هفته جاری خبر داد.

سید جواد هاشمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ورود یک فروند هواپیمای فلایت چک به کشور در هفته جاری گفت: مهمترین وظیفه این نوع هواپیما تنظیم، کنترل و تایید دستگاهای ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه‌های کشور است که از الزامات صنعت هوانوردی کشور به شما می‌رود.

وی ادامه داد: این هواپیمای فلایت چک مدل کینگ ایر ۳۵۰ ساخت شرکت "بیچ‌کرفت" در سال ۲۰۱۳ است که تا پیش از ورود به ایران در بخش هوانوردی کشور دانمارک فعال بوده است.

این کارشناس صنعت هوایی کشور با بیان اینکه در حال مذاکره با کشورهای خارجی برای تربیت کرو و نیروی انسانی مورد نیاز برای هدایت این نوع هواپیما هستیم گفت: ورود هواپیمای فلایت چک یکی از پروژه‌های بی نظیر و شایسته برای صنعت فرودگاهی و کنترل تجهیزات ناوبری فرودگاه‌های کشور است.

وی ادامه داد: امیدواریم با ورود این هواپیما بخش اعظمی از معضلات بخش فرودگاهی کشور برطرف شود و استانداردهای تجهیزات فرودگاهی به بالاترین سطح ارتقاء یابد.

بر اساس این گزارش پیش از این تنها یک فروند هواپیمای فالکون جت برای کنترل دستگاه‌های ناوبری فرودگاه‌های کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت که متاسفانه اسفندماه ۹۲ در حالی که برای کنترل فرودگاه کیش اعزام شده بود در دریای خلیج فارس سقوط کرد و بعد از آن عملیات کنترل تجهیزات دستگاه‌های ناوبری فرودگاه‌ها توسط هواپیماهای فلای چک قزاقستان، ترکمنستان و سایر کشورها صورت می‌گرفت./

نظر شما