شناسهٔ خبر: 14869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

كاهش ۵۰ کیلومتری محور اراک- بروجرد- خرم‎آباد/ نیاز ۸ میلیارد تومانی برای روشنایی محور اشترینان- بروجرد

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: آزاد‌راه اراک- بروجرد- خرم‎آباد طول مسیر را نسبت به مسیر قبلی ۵۰ کیلومتر کوتاهتر می‎کند. وی همچنین گفت: ايجاد روشنایی در محور اشترینان- بروجرد، ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان لرستان، شهرام ملکی گفت: این طرح به طول ۱۳۵ کیلومتر متصل کننده کریدور شمال و جنوب کشور به محورهای مواصلاتي لرستان است که ۸۰ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی لرستان قرار دارد.

وی افزود: این آزادراه با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومان با مشاركت قرارگاه سازندگي خاتمالانبیاء (ص) در حال اجراست.

ملكي گفت: این پروژه راهسازي با مشخصات آزاد راهی سه خط رفت و سه خط برگشت در حال ساخت است که ۱۱ کیلومتر آن در قالب تونل طراحی شده و مسیر جدید را ۵۰ کیلومتر نسبت به محور قبلی کوتاه‏تر می‌کند.

همچنین شهرام ملکی گفت: در سطح شهرستان بروجرد  ۱۰۵ کیلومتر راه اصلی وجود دارد که بخش اعظم این محورها چهارخطه هستند و انتظار ميرود تا پایان سال جاري، ساير محورهاي اصلي شهرستان نیز چهارخطه شود.

وی با بیان اینکه ۵۴۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه شهرستان وجود دارد که ۴۸۵ کیلومتر آن آسفالت است، گفت: حذف و اصلاح نقاط پر حادثه محورهاي برون شهري شهرستان بروجرد در دستور کار قرار دارد .

ملكي با اشاره به اینکه برای تامین روشنایی محور اشترینان – بروجرد ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: هنوز اعتباری برای اين كار اعلام نشده و این اقدام در اولویت سال آینده قرار می‎گیرد.

نظر شما