شناسهٔ خبر: 14875 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر كل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن:

دومین قطار تهران – قزوین راه اندازی شد

قطار مدیر كل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شركت راه آهن كشور از راه اندازی امروز دومین قطار تهران – قزوین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مرتضی جعفری در خصوص دوین قطار محور تهران به قزوین، گفت: در راستای استقبال بالای مردم تهران، قزوین و همچنین كرج و هشتگرد از اولین قطاری كه در این مسیر اوایل تیر ماه امسال، راه اندازی شده بود، قطار دوم هم در مسیر ریلی قرار گرفت.

وی افزود: قطار فوق ریل باس با ظرفیت ۳۳۶ نفر است كه نرخ بلیت آن ۴۰ هزار ریال است.

مدیر كل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شركت راه آهن با اشاره به اینكه مردم كرج و هشتگرد نیز می توانند از این قطار بهره مند شوند، تصریح كرد: این قطارهای حومه ای با توجه به ترافیك سنگین اتوبان قزوین – تهران و همچنین كرج به تهران بار ترافیكی از جاده به بخش ریلی كشیده شده است و ما شاهد كاهش ترافیك و ایمنی بیشتر هستیم.

جعفری با بیان اینكه هیچگونه افزایش نرخ بلیت از راه اندازی اولین قطار تاكنون نداشته ایم، تصریح كرد: ساعت رفت اولین قطار از تهران ساعت ۱۶:۲۰ و ساعت ورود آن به قزوین ۱۸:۲۰ است كه برگشت آن نیز ساعت ۵:۱۰ صبح از قزوین و ورود آن به تهران ۷:۳۰ است.

وی یادآور شد؛ ساعت رفت دومین قطار از تهران ساعت ۱۹ و ورود آن به قزوین ۲۱:۰۵ و ساعت برگشت آن از قزوین ۰۵:۵۰ و وورود آن به تهران ۸ صبح است.

نظر شما