شناسهٔ خبر: 14895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهادری خبر داد:

اجراي عمليات بازگشايي قديمي‌ترين راه جوانرود به كرمانشاه

عبدالله بهادری مديركل راه و شهرسازي استان كرمانشاه پس از پايان موج بارشی در منطقه اورامانات از ادامه عمليات بازگشايي و بهسازي مسير قديمي جوانرود آيشه دول-كرمانشاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهر سازي استان كرمانشاه، عبداله بهادري گفت: محور جوانرود چشمه ميران ،انتخاب تردد پيش از ۸۰ درصد حوزه هاي عبوري به پاوه است و همچنين تردد ترانزيت هاي مرز شيخ صلح هم به اين ترافيك دامن زده است.

بهادري افزود:عرض كم اين مسير توبو گرافي خشن پيچ هاي پي در پي و پر شيب اين اداره را بر آن داشت و پس از مذاكرات با فرماندار جوانرود محور قديمي جوانرود به آيشه دول بهسازي تا جايگزيني محور قبل شود.

بهادري در خصوص اهميت اين پروژه هم تصريح كرد:راه جوانرود به آيشه دول با توجه به پوشش جنگلي و كم شيب و پيچ بودنش علاوه بر كوتاهي ۵/۲ كيلومتري  نسبت به مسير فعلي از لحاظ جاذبه گردشگري هم در خور توجه است.

وي در پايان گفت:از اوايل پاييز عمليات اجرايي پروژه شروع شد اما به دليل بارشهاي اخير و خسارتهاي وارده به راههاي استان بخصوص در اورامانات پروژه موقتآ متوقف شده كه خوشبختانه با مساعد شدن شرايط جوي اداره شهرستان جوانرود،باز گشايي و بهسازي را از سر گرفته است.

اين عمليات در  ۴۵ كيلومتر اجرا ميشود و تا كنون از اعتبارات ماده ۱۸۰،   ۳۰۰۰ ميليون ريال اعتبار اوليه اختصاص داده شده است.

نظر شما