شناسهٔ خبر: 14903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان مطرح کرد:

خواب آلودگی عامل ۷۶ درصد تصادفات جاده‌ای استان سمنان / ارائه خدمات ۲۷ ایستگاه قطار در ناحیه شمالشرق به مردم

سمنان مدیرکل راه و ترابری استان سمنان در نشست بررسی پروژه‌های راه‌سازی شرق استان سمنان، با بیان اینکه ۵۸۰ کیلومتر از مسیر تهران-مشهد از استان می‌گذرد، گفت: با وجود این وسعت و دوری راه‌های بین شهرهای، نگهداری محورهای مواصلاتی در استان سمنان دشوار است هرچند مجموعه عوامل راه و ترابری استان دراین زمینه کارهای بسیار خوبی را انجام داده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عبدالمجید نژادصفوی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی پروژه های راه سازی شرق استان سمنان با حضور وزیر راه و شهرسازی، فرمانداران و همچنین مدیران بخش راه و ترابری شهرستان های شاهرود و میامی در محل اداره کل راه و ترابری استان سمنان در شاهرود، گفت: ۷۶ درصد تصادفات استان سمنان به دلیل خواب آلودگی است و در این زمینه راه و ترابری استان اقدامات نسبتا خوبی انجام داده است که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، سه طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در همین حوزه افتتاح می شوند.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان نیز در این نشست، با بیان اینکه ۵۸۰ کیلومتر از مسیر تهران-مشهد از استان می گذرد، گفت: با وجود این وسعت و دوری راه های بین شهرهای، نگهداری محورهای مواصلاتی در استان سمنان دشوار است هرچند مجموعه عوامل راه و ترابری استان دراین زمینه کارهای بسیار خوبی را انجام داده اند.

عبدالمجید نژادصفوی همچنین بیان داشت: با وجود تمامی تنگناهای اعتباری و مالی موجود در حوزه راه و ترابری، خوشبختانه موفق به اصلاح شیب و شیروانی جاده ها، زیباسازی محیطی، ساخت سکوی نماز، احداث تقاطع های متعدد برای کاهش تصادفات و نهالکاری در راه های استان سمنان انجام شده است.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان در گزارشی از پروژه های این اداره کل گفت: افتتاح تقاطع غیر هم‌سطح میامی-جاجرم با خاکریزی ۱۹۱ هزار متر مکعب، خاکبرداری ۲۱ هزار متر مربع، ساخت پنج دستگاه ابنیه، ۶۹۶ هزار سانتی متر مکعب آسفالت و ۹۷.۵ میلیارد ریال اعتبار یکی از طرح هایی بود که به دست وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

نژادصفوی همچنین درباره پروژه میدان ولایت میامی که مورد بازدید آخوندی نیز قرار گرفت، توضیح داد: طرح ورودی میامی، با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی سال ۹۳، با انجام مراحل ۱۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی و ۲۲ هزار متر مکعب خاکبرداری و با استفاده ۱۵ هزار و ۲۷۵ تن آسفالت مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی افزود: افتتاح تقاطع غیرهمسطح امیریه دامغان نیز دیگر طرح افتتاح شده توسط وزیر راه خواهد بود که دارای دو ابنیه پل بزرگ و ۹ آبرو است با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و ابلاغی و با مبلغ تخصیص یافته ۴۷ میلیارد ریال، افتتاح می شود.

۲۷ ایستگاه قطار در ناحیه شمالشرق به مردم خدمات می دهند

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۷ ایستگاه در طول مسیر راه آهن این اداره کل به مسافران خدمات می دهند، گفت: این اداره کل، به صورت کامل علائم سی تی سی و ای تی سی شامل کنترل تمام اتوماتیک تردد و سوزن های قطار های عبوری را در طول خط، اجرا کرده است.

حمید درباغ عنبران با اشاره به افتتاح چهار سکوی اقامه نماز در راه آهن شمالشرق(۱) طی روزهای آینده، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با انجام این اقدامات نظیر افزایش ایمنی، تعویض فلاپ های ۲۲۸ کیلومتر از حوزه گرمسار به شاهرود که باعث افزایش ایمنی قطارها به میزان ۱۰۰ درصد و افزایش تعداد قطارها به ۲۰۰ درصد می رسد بتوانیم رضایت مردم و زائران حرم امن رضوی را جلب کنیم.

وی افزود: امروزه ۴۱ رام قطار در مسیر رفت و ۴۱ رام قطار در مسیر برگشت مسیرهای ریلی استان از تهران تا مشهد در تردد هستند و همچنین روزانه ۶۰۰ مسافر شاهرودی با قطار عازم تهران می شوند که این آمار نشان دهنده عبور یک قطار به ازای هر ۲۵ دقیقه در ایستگاه شاهرود است نگاهی به این آمارها نشان می دهد که راه آهن استان سمنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) همچنین درباره قطارهای اختصاصی سمنان و شاهرود به مشهد، گفت: امروزه این قطارها به مسافران ارائه خدمات می دهند اما تقاضای برقراری قطار دامغان-مشهد به واسطه عدم رغبت بخش خصوصی به واگذاری واگن، با وجود تقاضای مکرر، عملی نیست.

درباغ عنبران ضریب اشغال قطارهای محلی استان سمنان را ۵۰ تا ۶۰ درصد دانست و گفت: استان سمنان به ویژه شهرستان شاهرود به دلیل بافت دانشجویی بودن و حضور بیش از ۴۰ هزار دانشجو که دو سوم آنها غیر بومی نیز هستند، دارای پتانسیل ویژه ای از لحاظ مسافر است.

وی در خاتمه افزود: به خاطر تردد دانشجویان و اساتید دانشگاه، ضریب اشغال صندلی های قطار محلی استان سمنان در روزهای ابتدای هفته با روزهای پایانی هفته متفاوت است.

این نشست حسن ختام برنامه های وزیر راه در سفر به شهرستان های شاهرود و میامی بود و آخوندی پس از این دیدار به شهرستان دامغان سفر کرد.

نظر شما