شناسهٔ خبر: 14951 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارتقای شاخص برخورداری از راه روستایی آسفالته در کردستان

آسفالت کردن راه روستایی مدیرساخت وتوسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان از ارتقای شاخص برخورداری از راه روستایی آسفالته در کردستان از ۴۱ به ۴۵ درصد در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، رامین محمودی گفت: 

طول راه‌های روستایی استان کردستان ۶ هزار کیلومتر بوده که اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن آسفالت است و ۲۰۰ کیلومتر آن در نیمه اول امسال آسفالت شد به طوری که شاخص استان تا سال ۹۳ در این بخش حدود ۴۱ درصد بود و اکنون این شاخص به ۴۵درصد افزایش یافته است اما میانگین کشوری ۶۶ درصد است و تا رسیدن به این رقم ۲۰ درصد فاصله داریم و باید ۱۳۰۰ کیلومتر دیگر راه روستایی آسفالت کنیم تا به میانگین کشوری برسیم.

محمودی ادامه داد: خوشبختانه دولت یازدهم عزم خود را برای توسعه راه‌های استان به خصوص راه‌های روستایی جزم کرده و در سفر رئیس جمهوری هم بخش راه استان به خوبی دیده شد.

وی با اشاره به وضعیت توپوگرافی استان کردستان افزود: راهسازی یکی از فعالیت‌های عمرانی هزینه بر و زمان بر بوده و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی استان کردستان که سخت گذر و کوهستانی است راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد به عنوان مثال برای احداث هر کیلومتر راه روستایی حدود ۵۰۰ میلیون تومان در استان باید هزینه کرد که رقم بالایی است. 

محمودی گفت: میزان اعتبارات و زمان ابلاغ آن نیز یکی از چالش‌های حوزه راه استان است اگرچه در ابلاغ به موقع اعتبارات ملی مشکلی نداریم اما اعتبارات استانی زمانی ابلاغ می‌شود که فصل عمرانی که در استان نیز محدود است به اتمام برسد.

نظر شما