شناسهٔ خبر: 14967 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی هفتکل:

باند دوم محور اهواز-هفتکل تا پایان امسال ساخته می‌شود

جاده علویجه رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان هفتکل گفت: باند دوم محور اهواز به هفتکل حد فاصل سه راه نمره یک تا قبر سید جاسم تا آخر امسال احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، ابوذر رضایی افزود: طول این محور ۱۰ کیلومتر و اعتبار در نظر گرفته شده برای آن ۷ میلیارد ریال از محل منابع ملی است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان آمادگی کامل جهت تردد خودروها در جاده‌های این شهرستان وجود دارد و تعمیرات لازم در حوزه راه‌های این شهرستان صورت گرفته و هیچگونه مشکلی برای تردد در جاده‌ها وجود ندارد.

رضایی تصریح کرد: طرح اصلاح دید از تقاطع نفت سفید تا تقاطع مسجدسلیمان تا روزهای آتی به پایان می‌رسد و ۲ واحد گشت راهداری به صورت سیار در سه راه نمره یک و تقاطع مسجدسلیمان برای مقابله با حوادث احتمالی مستقر شده‌اند.

وی در خصوص کاهش تصادفات در محورها تصریح کرد: علت عمده تصادفات این شهرستان، خواب آلودگی رانندگان در حد فاصل سه راه نمره یک تا سه راه غیزانیه است که برای رفع این مشکل شیارهای لرزاننده‌ای در این محور تعبیه شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی هفتکل بیان کرد: مشکل چندانی در خصوص اعتبارات وجود ندارد و توانسته‌ایم با اعتبارات موجود برنامه‌های خود را عملی کنیم.

آغاز عملیات تعریض جاده ورودی شهر گتوند

همچنین مدیر ساخت و توسعه راههای اداره‌کل راه و شهرسازی استان خوزستان از آغاز عملیات اجرایی تعریض و چهار خطه کردن ورودی شهر گتوند در شمال استان خبر داد.

مراد مهری بابادی گفت: این جاده به طول ۲،۵ کیلومتر با اجرای این طرح تعریض و ایمن می شود.

وی حجم عملیات پیش بینی شده برای اجرای این طرح را ۱۴ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۳ هزار مترمکعب خاکریزی و چهار هزار و ۲۰۰ مترمکعب آسفالت عنوان کرد و افزود:در اجرای این پروژه ۷پل دالی ،۵پل باکسی و ۳ پل ۳ متری و همچنین دور برگردان پیش بینی شده است. وی اعتبار اجرای این پروژه را ۱۱ میلیارد ریال در مدت ۸ ماه عنوان کرد و افزود:اجرای این طرح علاوه بر سهولت تردد و حمل و نقل ،موجب افزایش ایمنی در ورودی شهر گتوند می شود.

شهرستان گتوند با ۷۴ هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع است. جاده های شهرستان گتوند به دلیل وجود معادن شن و ماسه و نیز ظرفیت بالای کشاورزی و انتقال بخش زیادی از محصولات کشاورزی به بازار سراسر کشور از بار ترافیکی بالایی برخوردارند./

نظر شما