شناسهٔ خبر: 14971 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه:

نخستین محموله کانتینری ترانشیپی به بندر لنگه رسید

بندر لنگه مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه از تخلیه نخستین محموله کانتینری ترانشیپی در این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، "محمود صابری" افزود: پس از رایزنی های مستمر و جلسات متعدد با صاحبان کالا و سرمایه گذاران در بخش کانتینر، فصل جدید ورود چنین محموله های تجاری به بندر لنگه با حضور لندینگ کرافت پاسارگاد ١٤ حاوی کانتینرهای ترانشیپی از بندر شهید رجایی آغاز شد.

وی ادامه داد: این کانتینرها که در سایزهای ٢٠ و ٤٠ فوت و به تعداد ١٧TEU در بارانداز بندرلنگه تخلیه شد، در مجموع حاوی ٣٠٨ تن انواع لوازم یدکی خودرو و قطعات جانبی ماشین آلات سبک و سنگین بود.

مدیر بنادر غرب استان هرمزگان کانتینری کردن عملیات تخلیه و بارگیری کالا را از اهداف مهم بندر لنگه برشمرد و گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی عالی ترین مقام دریایی و بندری استان هرمزگان و در راستای توسعه فعالیت های این بندر، شیوه و نوع حمل کالا مورد توجه می باشد که کانتینری نمودن روند تخلیه و بارگیری یکی از برنامه های بندر لنگه در فعالیت های آتی خواهد بود.

صابری ابراز امیدواری کرد، با جذب سرمایه‌گذاران برای حضور در این بخش و دعوت از تجار و صاحبان کالا، این روند تسریع شود.

ترانشیپ به انتقال کالا از یک وسیله نقلیه به وسیله دیگر اطلاق می شود و در این نوع حمل و نقل، جریان انتقال غالبا با تخلیه و بارگیری مجدد همراه است و به دو شکل انتقال مستقیم و انتقال غیر مستقیم صورت می‌گیرد./

نظر شما