شناسهٔ خبر: 14972 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد:

تعمیر اسکله‌های کانتینری بزرگترین بندر تجاری کشور

بندر شهید رجایی معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوری استان هرمزگان از اجرای بخشی از تعمیرات اساسی اسکله های کانتینری ترمینال یک بزرگترین بندر تجاری کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، "عباس کمالی" گفت: در راستای بالا بردن افزایش ایمنی عملیات پهلوگیری شناورها و افزایش راندمان تخلیه و بارگیری، مرمت و تعمیرات بتن عرشه و پیشانی و همچنین تعویض فندر(ضربه گیر) اسکله های کانتینری شماره ٣ تا ٧ ترمینال یک بندر شهید رجایی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: کار تعمیرات اساسی اسکله ٣تا ٧ بندر شهید رجایی واقع در پایانه شماره یک کانتینری این بندر به طول ١٢٥٠ متر توسط مهندسان داخلی در دست اجراست.

معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار کرد: بهسازی و نوسازی این اسکله ها به ترتیب اولویت خرابی طی ١٢ ماه و با اعتباری بالغ بر ١٢٤ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

"سیامک قاسمی" رییس اداره تعمیر و نگهداری ساختمان اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در همین رابطه گفت: شرایط محیطی سواحل منطقه خلیج فارس و عملیات بسیار زیاد تخلیه و بارگیری، آسیب جدی در قسمت های روی سازه دریایی این اسکله ها به وجود آورده بود.

وی بیان کرد: تاکنون ٤٥٠ متر طول از این اسکله ها به پایان رسیده و تا پایان این پروژه، ١١٨ عدد ضربه گیر فرونتال برای پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما با ظرفیت بالا نصب می شود.

قاسمی برچیدن تجهیزات اسکله ها جهت تعویض و اصلاح آنها، تخریب بتن های آسیب دیده و معیوب، تعویض آرماتورهای فرسوده و اعمال پوشش مناسب جهت جلوگیری از خوردگی، قالب بندی و بتن ریزی با استفاده از بتن های با مقاومت بالا و نفوذپذیری کم، رنگ آمیزی و نصب تجهیزات روی اسکله ها از جمله مراحل اجرایی این پروژه ها عنوان کرد./

نظر شما