شناسهٔ خبر: 15001 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۴ پروژه عمراني استان کرمانشاه در مرحله مطالعه و اجراست/ ترمیم راه روستایی در استان کرمانشاه

راهسازی ۲۴ پروژه عمراني استان کرمانشاه شامل راه‌هاي روستايي و رفع نقاط حادثه خيز در مرحله مطالعه و اجراست. رئيس راه و شهرسازي صحنه از اجراي عمليات بهسازي و مرمت راه روستایي چشمه قنبر در اين حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه، عبداله بهادري در نشست شوراي اداره شهرستان پاوه پس از بازديد شخص استاندار و هيات همراه از پروژه‌هاي موجود گفت: احداث بيمارستان ۵۶ تختخوابي پاوه با ۸۵۲۵ متر مربع زيربنا فعال و با پيشرفت فيزيكي ۷۸ درصد رو به رشدي داشته است.

وي در اين خصوص افزود: اتمام اين پروژه ۱۴ ميليارد تومان اعتبار لازم دارد كه مي‌توان از ظرفيت ايجاد شده با پيشرفت قابل قبول پروژه با همكاري و هماهنگي وزارت بهداشت و سازمان مجري اعتباري شناور را به پروژه تزريق كرد.

بهادري در ادامه گزارش به استاندار كرمانشاه با اشاره به طول ۱۷ كيلومتري تعيين شده براي كمربندي پاوه گفت: مطالعات اين طرح انجام و برآورد اوليه ۸۰ ميليارد توماني مشخص شد و پروژه در مرحله ميخ كوبي است.

مدير كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه در پي تاکید رازاني بر ساماندهي راه‌هاي ارتباطي شهرستان پاوه و ايجاد ظرفيت‌هاي ارتباطي و رونق اقتصادي به عنوان يك ابر پروژه گفت: مطالعات مقدماتي ۴ خطه كردن محور قزانچي-روانسر-پاوه و تبديل مسير پاوه به بازارچه شوشمي به راه اصلي انجام شد كه با تزريق اعتبارات مورد نياز عملياتي مي‌شود.

در اين نشست با بررسي وضعيت توبوگرافي و محدوديت زمين، بنا به خواسته فرماندار قرار شده با مستندسازي و ارسال آن به وزارت راه و شهرسازي، رایزنی‌های لازم براي كاهش مقدار ۱۰۰ متر مربع از حريم اصلي انجام شود، چرا كه طبق قانون بعد ۲۲ متر حريم قانوني در محورهاي اصلي هرگونه ساخت و ساز در ۱۰۰ متر بعد از آن بايد طبق مجوز انجام شود.

مديركل راه و شهرسازي استان كرمانشاه در پايان ضمن تشكر از حمايت‌هاي استاندار ابراز اميدواري كرد و گفت: مي‌توان با اين پشتوانه در برنامه‌هاي زمان‌بندي شده شاهد بهره‌برداري از طرح هاي عمراني بود.

همچنین روضانعلي حصاري رئیس راه و شهرسازی شهرستان صحنه با اشاره به مراجعه اهالي روستاي مذكور و بازديد كارشناسان اداره شهرستان و مشاهده ناهمواريهاي مسير و همچنين شني بودن آن، گفت: اداره شهرستان در عملياتي ۴ روزه ضمن تهيه و حمل ۷۰۰ تن مصالح كوهي و كوبيدن آن، چاله‌ها و ناهمواري‌هاي مسير را با ضخامت ۱۵ سانتيمتر، هموار كرده و عرض جاده را به ۶/۵ متر افزايش داد.

حصاري افزود: اين عمليات با همكاري ۱۱ نيروي راهدار و به كارگيري ۷ دستگاه ماشين‌آلات به صورت اماني انجام و هزينه ۱۰۰ ميليون ريالي آن از محل اعتبارات راهداري تأمين شد.

روستاي چشمه قنبر با ۳۰ خانوار و جمعيتي بالغ بر ۱۰۰ نفر در ۴۵ كيلومتري شهرستان صحنه واقع شده است.

نظر شما