شناسهٔ خبر: 15015 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

روند کاهشی سوانح دریایی در هرمزگان در پنج سال اخیر/کنترل خروجی لنج‌های صیادی و باری از بنادر کوچک

مهدی نوفرستی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به روند کاهشی سوانح دریایی در هرمزگان طی پنج سال اخیر گفت: کنترل خروجی لنج های صیادی و باری از بنادر کوچک در شرایط نامساعد جوی تا میزان ۶۰ درصد در کاهش سوانح اثرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، دومین جلسه کمیته کاهش سوانح دریایی استان هرمزگان طی سال جاری با حضور معاون دریایی، روسای ادارات حفاظت و ایمنی، امور دریایی و ثبت شناوران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نمایندگان اداره کل شیلات، موسسات رده بندی و همچنین تعاونی لنج داران در سالن کنفرانس بندر شهید رجایی برگزار شد.

"مهدی نوفرستی" معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هدف از برگزاری این نشست را تجزیه و تحلیل سوانح دریایی و ارایه راهکار جهت کاهش سوانح مربوط به شناورهای سنتی عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به تجزیه و تحلیل های آماری صورت گرفته به روند کاهشی سوانح دریایی در هرمزگان طی پنج سال اخیر اشاره کرد و افزود: تعاونی ها در کاهش سوانح، ارتباط با بنادر و جستجو و نجات دریایی در قالب گروه های همیار ناجی مشارکت و همیاری بسیار خوبی داشته اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همه دستگاه های اجرایی، نهادها و مجموعه های دست اندرکار در زمینه حمل و نقل دریایی نسبت به جان دریانوردان مسئول هستند و باید پاسخگوی اقدامات خود باشیم.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر ضرورت ارایه آموزش های لازم به دریانوردان شاغل در شناورهای سنتی به ویژه در بخش فعالیت های صیادی تأکید کرد.

وی گفت: کنترل خروجی لنج های صیادی و باری از بنادر کوچک در شرایط نامساعد جوی تا میزان ۶۰ درصد در در کاهش سوانح اثرگذار است.

نوفرستی از لزوم تمدید تفاهمنامه بین سازمان های بنادر و دریانوردی و شیلات سخن به میان آورد و در ادامه بیان کرد: با این اقدام بازرسی شناورها، آموزش بازرسان شیلات و خدمه شناورهای صیادی ساماندهی می شود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خواستار افزایش همکاری های مراکز دانشگاهی با کارگاه های لنج سازی برای رعایت اصول و استانداردهای ایمنی در ساختار این گونه شناورها برای کاهش بروز سوانح دریایی شد.

وی در پایان خواستار ارایه راهکارهای عملی از سوی موسسات رده بندی، تعاونی ها و ادارات دریایی به منظور کاهش سوانح مربوط به شناورهای سنتی در آب های تحت حاکمیت ایران در محدوده استان هرمزگان شد.

در پایان این نشست، نمایندگان تعاونی های لنج داران نیز ضمن بیان معضلات و مشکلات این حوزه، نقطه نظرات خود را در خصوص علل بروز سوانح موتورلنج ها بیان کردند.

نظر شما