شناسهٔ خبر: 15023 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مراسم نکوداشت ساعد سمیعی با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی برگزار شد؛

وزارت راه و شهرسازی طرح‌های ملی حوزه معماری را به مسابقه بگذارد/ رونمایی از تمبر ساعد سمیعی در روز بزرگداشت وی

اصغر صاعد سمیعی معاون وزیر راه و شهرسازی در روز بزرگداشت اصغر ساعدسمیعی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از تمبری که برای قدردانی از این معمار طراحی شده بود رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم بزرگداشت دکتر اصغر ساعدسمیعی عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران به مناسبت روز معمار عصر روز گذشته هشتم آذر در تالار شهید آوینی دانشکده هنرهای‌زیبای دانشگاه تهران با حضور معماران و شهرسازان و همچنین پیروز حناچی و حامد مظاهریان معاونان وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

اصغر ساعدسمیعی معمار و عضو هیئت عملی دانشگاه تهران نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات تمامی کسانیکه در برگزاری چنین بزرگداشتی همت گماشتند گفت: چنین بزرگداشت‌هایی برای تبادل اطلاعات بسیار حائز اهمیت است و این مراسم می‌تواند در مبادله مطالب علمی بسیار مفید و موثر باشد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نقش وزارت راه و شهرسازی در بهبود وضعیت معماری به ویژه در بحث آموزش بسیار مهم است پیشنهاد داد: اگر وزارت راه و شهرسازی آزمون جامعی برگزار کند دانشجویان ناچار می‌شوند کوشش بیشتری به خرج دهند. ضمن این‌که وزارت راه و شهرسازی می‌تواند طرح‌های ملی را به مسابقه بگذارد تا شاهد آثار بهتری در حوزه معماری باشیم.

در این بزرگداشت معاونان وزیر راه و شهرسازی هدایایی را به منظور قدردانی از این معلم معمار به وی اهدا کردند. منوچهر شیبانی‌اصل مدیرکل سازمان‌های نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی نیز در این مراسم حاضر بود و در کنار دیگر معماران و اعضای کانون مهندسان معمار از تلاش‌های بی‌وقفه ساعدسمیعی سپاسگذاری کرد.

مهدی موذن رئیس سازمان نظام کاردانی استان تهران نیز با حضور در این مراسم از تلاش‌های دکتر ساعدسمیعی به عنوان مشاور سازمان نظام کاردانی استان تهران قدردانی کرد.

گفتنی است مراسم بزرگداشت دکتر اصغر ساعدسمیعی عصر روز گذشته هشتم آذرماه به همت کانون مهندسان معماری ایران در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: سال‌ها پیش زمانیکه با عده‌ای از دانشجویان به شیراز رفته بودیم در حین بازدید از مسجد نصیرالملک شیراز در ورودی به کتیبه‌ای برخوردیم که به دیوار نقش بسته بود. این کتیبه هنوز هم وجود دارند با این مضمون: «غرض نقشی است کز ما باز ماند/ که هستی را نمی‌بینم بقایی/ مگر صاحبدلی روزی به رحمت/ کند در حق استادان(درویشان) دعایی.» به سهم خود از طرف تمامی فارغ التحصیلان هنرهای زیبا زحمات دکتر اصغر ساعدسمعیی را ارج می نهم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در دوره حاضر و به ویژه پس از انقلاب برند فنی هنرهای زیبا منقوش به نام ساعد سمعیی است. از نقشه‌هایی که دانشجویان ارایه می‌کنند می‌توان فهمید که آن معلم و ناظر آن نقشه چه کسی است./

نظر شما