شناسهٔ خبر: 15038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی استان يزد:

دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات حق مردم است

جلسه یزد رضايي مديركل راه و شهرسازي استان يزد گفت: در جهت احقاق قانون شهروندمداري دسترسي آزاد به اطلاعات حق مردم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان یزد، غلامرضا رضايي مدير كل راه و شهرسازي استان يزد با تاكيد به اينكه، حق بدیهی شهروندان اطلاع داشتن از کلیه طرح‌های توسعه شهری مصوب و پروژه‌هاي مختلف در حوزه‌هاي فني اجرايي، راهسازي و راهداري واضح و مبرهن است و مطلع شدن از ضوابط مربوطه در جهت اهداف والای عدالت اجتماعی و توسعه پایدار شهری و پروژه‌هاي ملي بي تاثير نيست، كه با اين هدف بتوان با مشارکت و همکاری مردم و ارگان‌ها در جهت تحقق طرح‌ها گام برداشت و بر مطلوبيت خدمات افزود.

وی افزود: در جهت اجرایی شدن موضوع، وجود مکانیزم‌های قانونی و حقوقی مرتبط با اطلاعات و دسترسي آزاد شهروندان به اطلاعات مورد نياز موجب تسهيل در امور مي‌شود علاوه بر اين كمك به طرح‌هاي ترافيكي، كاهش مصرف سوخت، كاهش آلودكي، شهر پايدار گام موثري برداشته خواهد شد.

وي استانداردسازي فرايند خدمات ارائه شده توسط حوزه‌هاي مختلف اداره كل راه و شهرسازي استان را اقدامي موثر در اين جهت دانست و گفت: مخصوصا اين فرآيندسازي در حوزه‌هاي املاك و حقوقي، شهرسازي، راهسازي، راهداري و مسكن به ارباب رجوع از طريق سايت و يا فلوچارت‌هاي تهيه شده به منظور روانسازي و تسريع خدمات خواهد شد.

ارائه اطلاع‌رساني فراگير و دسترسي آزاد به اطلاعات به صورت خدمات الكترونيك و استفاده از نرم‌افزارهاي فراگير كنترل پروژه‌ها و بهينه‌سازي اطلاعات در بخش‌هاي فني امكان دسترسي كاربران مختلف را تسريع خواهد كرد.

 وي با اشاره به اينكه در حوزه شهرسازي و در راستای اين هدف موثر و در دسترس قرار دادن اطلاعات جهت شهروندان توسط این اداره کل اقداماتي صورت پذيرفته است افزود: 

انجام مقدمات در دسترس قرار دادن اطلاعات و نقشه‌های طرح‌های توسعه شهری مصوب در وب سایت اداره کل و همچنين انجام مقدمات تهیه نقشه اساس شهرها شامل نقشه طرح‌های تفصیلی، بافت فرسوده و تاریخی توامان  و نصب در مکان‌های مناسب و نيز قراردادن مصوبات ابلاغ شده کمیسیون‌های طرح تفصیلی در تابلو اعلانات و انجام مقدمات مربوطه كه بخشي از اين اقدامات است در راستاي اين سياست‌گذاري محقق شده است و همچنين در حوزه مسكن اجتماعي بايد گفت طرحي در دولت تحت عنوان مسكن اجتماعي مطرح شده كه فقط در رسانه‌هاي عمومي اطلاع‌رساني شده و هيچ‌گونه دستورالعمل و آئين اجرائي آن به استان ابلاغ نشده است لذا اقشار هدف و نحوه اجراي آن مشخص نیست كه منتظريم به محض وصول آئين نامه اجرايي آن، استان يزد در اين امر نيز اطلاع‌رساني کند.

در جلسه شوراي هماهنگي روابط عمومي‌ دستگاه‌هاي زير مجموعه وزارت راه و شهرسازي استان يزد كه مدير توسعه منابع اداره كل راه و شهرسازي استان يزد ميزبان اصلي مديران روابط عمومي‌‌ها بود در خصوص نقش و جايگاه هماهنگي، سخناني را براي حاضرين بيان كرد.

سعيد برازنده مقدم با اشاره به هماهنگي و تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي مختلف در اداره كل راه و شهرسازي استان، دريافت جايزه تعالي منابع انساني توسط اداره كل راه و شهرسازي را يك نمونه از هماهنگي و مشاركت گروهي دانست.

در ادامه، رييس شوراي هماهنگي روابط عمومي‌هاي راه و شهرسازي در استان، گفت: اين شورا متشكل از ۹ دستگاه وابسته به وزارت راه و شهرسازي، در استان با هدف هماهنگي بين دستگاهي و جلوگيري از موازي كاري و تقويت روابط عمومي‌ها در اجراي دستورالعمل‌هاي واحد و مشترك كه از سوي مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت خانه متبوع ابلاغ مي‌شود شكل گرفته است.

عليرضا سعيدي نژاد با اشاره به اينكه ايام‌ها و مناسبت‌هاي مشترك و شخصي است كه مي‌بايست حوزه حمل و نقل و دستگاه‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي در اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و اموزشي و اطلاع‌رساني هماهنگ با هم مورد اجرا قرار دهند كه اين شورا مي‌تواند با هدف گذاري كلان و هماهنگ در تشكيل اين برنامه‌ها نقش سازنده‌اي داشته باشد.

رييس روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي اظهار اميدواري كرد با حضور فعال مديران روابط عمومي‌هاي عضو به حول و قوه الهي بتوانيم در جهت‌گيري صحيح و اجراي سياست گذاري‌هاي كلان وزارت راه و شهرسازي در بخش اطلاع‌رساني و اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و مناسبتي، موفق باشيم.

نهمين جلسه شوراي هماهنگي روابط عمومي‌ دستگاه‌هاي زير مجموعه وزارت راه و شهرسازي استان يزد با حضور مدير توسعه منابع اداره كل راه و شهرسازي استان و مديران روابط عمومي دستگاه‌هاي مربوطه در محل اداره كل راه و شهرسازي استان يزد برگزار شد. در پايان اين جلسه تصميماتي هم در جهت اجراي برنامه هاي مشترك در هفته حمل و نقل و راهداري كه از ۲۶ اذر تا يكم دي ماه خواهد بود اتخاذ شد.

نظر شما