شناسهٔ خبر: 15056 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

تنها ۵ درصد مسکن‌مهر اردبیل به سال بعد موکول می‌شود/ پایان پروژه مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این که تاکنون ۹۰ درصد پروژه‌های مسکن مهر استان به بهره‌برداری رسیده‌است اظهار امیدواری کرد از ۱۰ درصد باقیمانده نیز ۵ درصد آن که مربوط به بخش تعاونی‌ها است تا پایان امسال و ۵ در‌صد آخر تا نیمه سال آینده افتتاح شود.

خلیل محبت‌خواه در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: از مجموع ۴۲ هزار و ۵۳۴ واحد مسکن مهر در استان اردبیل، تاکنون ۳۸ هزار و ۲۲۹ واحد افتتاح شده و تنها ۴۳۰۵ واحد باقیمانده که آن هم بطور متوسط ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: از بین واحدهای افتتاح شده ۱۰۴۰ واحد مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است که با بهره‌برداری از آن‌ها پرونده مسکن مهر در این شهرها بسته شده است.

وی اضافه کرد: ما در استان ۳ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت داریم که مسکن مهر در شهر کوثر ۳۶۰ واحد، شهر بیله سوار ۶۰۰ واحد و شهر نیر ۸۰ واحد داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز گفت: در این شهرها که شامل ۶ شهر می‌شوند ۴۱ هزار و ۴۹۴ واحد قرارداد منعقد شده که ۳۵۷۲ واحد قرارداد سه جانبه، ۱۲هزار و ۳۵ واحد تعاونی و  ۲۵ هزار و ۸۸۷ واحد مربوط به خود مالکان است.

وی ادامه داد: از مجموع واحدهای مسکن مهر در این ۶ شهر تاکنون ۳۷ هزار و ۱۸۹ واحد را افتتاح کرده‌ایم که ۱۹۵۰ واحد سه جانبه، ۹۹۲۳ واحد تعاونی و ۲۵ هزار و ۳۱۶ واحد خود مالکی است.

محبت‌خواه با یادآوری اینکه در مجموع ۴۳۰۵ واحد باقی مانده است، گفت: به‌طور میانگین این واحدها ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم پروژه‌هایی که مربوط به تعاونی‌ها است تاپایان امسال و بقیه در نیمه اول سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وضعیت مسکن مهر در استان اردبیل

شهرهای بیشتر از  ۲۵ هزار نفر جمعیت

شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت

جمع

تعاونی

سه جانبه

خود مالکی

جمع

مجموع واحدهای مورد تعهد

۱۲۰۳۵

۳۵۷۲

۲۵۸۸۷

۴۱۴۹۴

۱۰۴۰

۴۲۵۳۴

واحدهای افتتاح شده

۹۹۲۳

۱۹۵۰

۲۵۳۱۶

۳۷۱۸۹

۱۰۴۰

۳۸۲۲۹

واحدهای باقی‌مانده

۲۱۱۲

۱۶۲۲

۵۷۱

۴۳۰۵

۰

۴۳۰۵

زمان افتتاح واحدهای باقی‌مانده

۱۳۹۴

نیمه اول ۱۳۹۵

 

نظر شما