شناسهٔ خبر: 15143 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهمترین اخبار استانی در هفته‌ای که گذشت؛

سفر وزیر راه و شهرسازی به سمنان / بازدید معاونان وزیر راه از استان آذربایجان شرقی و لرستان / جزئیات پروژه مسکن مهردر استان‌ها/ کارخانه ریسباف اصفهان موزه می‌شود

بازسازی ریسباف سفر عباس آخوندی، وزیر راه وشهرسازی به سمنان و افتتاح چندین پروژه عمرانی در این استان توسط وی ومعاونانش، بازدید معاونان وزیر راه از استان‌های آذربایجان شرقی و لرستان و همچنین ارائه جزئیات مسکن مهر برخی از کلانشهرها و میان‌شهرهای کشور از مهمترین اتفاقات عمرانی هفته گذشته استان‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است.

مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته

نام استان

 

وزیر راه و شهرسازی صبح روز پنجشنبه ۵ آذر به منظور بازدید و افتتاح برخی از پروژه‌های عمرانی سمنان وارد این استان شد.

 

سمنان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدير عامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور ضمن بازديد از عمليات اجرايي پروژه‌هاي راه آهن دورود- ازنا- اليگودرز، كمربندي دورود، چهارخطه دورود- اليگودرز- داران و راه آهن دورود- خرم آباد، به بررسي مسائل و مشكلات اين پروژه‌ها پرداخت.

 

لرستان

حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه وشهرسازی با همراهی افخمی نماینده مردم ملکان و لیلان در مجلس شورای از پروژه‌های راه وشهرسازی ملکان بازدید کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی اسکو واقع در آذربایجان‌شرقی از نصب دستگاه رولینگ و نورد گاردریل خبر داد.

آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در ابلاغیه‌ای محمود امانی بنی به مدت دو سال را به‌عنوان مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان منصوب کرد.

از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ٩ هزار و ٧٤٤ فقره انواع گواهینامههای دریانوردی در مراکز صدور اسناد دریانوردان هرمزگان صادر و به متقاضیان تحویل شد.

هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه‌و بویراحمد اعلام‌کرد: آشنایی شهروندان با قوانین شهری واجتماعی و دسترسی آزاد آنان به اطلاعات باعث می‌شود تا با وظایف ادارات و نهادهای مختلف آشنا شده و سطح توقعاتشان با این وظایف تطابق داشته‌باشد.

کهگیلویه و بویر احمد

مدیرکل اداره راه و شهرسازی همدان از استقرار ۳۴ پایگاه راهداری زمستانه در محورها و گردنه‌های حادثه خیز از ۱۵ آذرماه در این استان خبر داد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان اعلام کرد: به مناسبت شرکت در مراسم اربعین حسینی بالغ بر ۱۱ هزار نفر زائر همدانی با استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل استان همدان راهی کربلای معلی شدند.

همدان

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: بر اساس آمار از ابتدای عزیمت زائران کربلا در ماه صفر تاکنون، بیش از ۵۰۰ هزار زائر برای حضور در آیین اربعین در کربلا از دو مرز شلمچه و چزابه خارج شده اند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان هفتکل گفت: باند دوم محور اهواز به هفتکل حد فاصل سه راه نمره یک تا قبر سید جاسم تا آخر امسال احداث می‌شود.

مدیر راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای نخستین بار در استان از آسفالت پلیمری برای پوشش جاده‌‌ای استفاده شد که این آسفالت دارای ماندگاری و بهره‌وری بسیار بالایی است.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی شفافیت در اطلاع‌رسانی را موجب آشنایی شهروندان با واقعیات موجود و در نتیجه پیشگیری از قضاوت‌های نابجا دانست که ثمره آن، رضایت‌مندی شهروندان از مجموعه دولت و نظام است.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد: فاز اول عملیات گسترده آزادسازی حریم راه در محورهای اراک-قم، اراک-فرمهین و کنارگذر شمالی کلانشهر اراک به پایان رسید.

مرکزی

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اینکه اگر اجرای طرح مسکن اجتماعی همزمان با سر و سامان رساندن مسکن‌مهر، آغاز شود، زودتر به اهداف خود دست می‌یابیم، گفت: این کار کفه ترازو را به سوی استقبال از اجرای هر چه زودتر مسکن اجتماعی سنگین تر می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از اضافه شدن ۸ دستگاه گریدر به ناوگان راهداری استان تا پایان آذر ماه امسال خبر داد و گفت: هم اکنون خراسان شمالی در ماشین آلات راهداری ۵ سال از میانگین کشوری عقب است.

خراسان شمالی

سرپرست مدیریت راهداری استان قم اعلام کرد: طول اجرایی طرح ۳/۲ کیلومتر و با هزینه بالغ بر ۷ میلیارد ریال در حال انجام است.

معاون امور عمرانی استانداری قم از اتصال مترو و راه‌آهن قم در یک ایستگاه خبر داد و گفت: کمیته کارشناسی برای تعیین محل تلاقی خط آهن و مترو تعیین شده که تا یک ماه آینده این جانمایی را مشخص می‌کند.

 

قم

مدیرکل اداره راه و شهرسازی فارس سالم‌سازی فضاهای اداری در بخش دولتی و خصوصی را مهمترین و بزرگترین دستاورد اجرای قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و رعایت حقوق شهروندی اعلام کرد.

 

فارس

مديركل راه و شهرسازي استان كرمانشاه از تلاش اين اداره براي تامين اعتبار احيا و بهسازي، مخصوصا نوسازي شهر كرمانشاه خبر داد.

مديركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه گفت: باند اصلی فرودگاه بين المللی شهيد اشرفی اصفهانی كرمانشاه سال ۹۵ بهسازی می‌شود.

۲۴ پروژه عمراني استان کرمانشاه شامل راه‌هاي روستايي و رفع نقاط حادثه خيز در مرحله مطالعه و اجراست. رئيس راه و شهرسازي صحنه از اجراي عمليات بهسازي و مرمت راه روستایي چشمه قنبر در اين حوزه خبر داد.

کرمانشاه

مدیرکل اداره راه وشهرسازی زنجان از افتتاح سه تقاطع غیر همسطح در ۲۲ بهمن سال جاری در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به ۳۷۰ هزار تن آسفالت برای روکش محورهای شریانی، اصلی و فرعی در زنجان مصرف شده است.

زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: برای یکپارچه سازی صنعت حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و دستیابی مردم آذربایجان غربی به شبکه راه آهن سراسری برنامه اجرایی داریم. گروه‌های راهداری برای اجرای عملیات راهداری زمستانی در جاده‌های آذربایجان غربی از آمادگی کامل برخوردار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در مراسم تودیع و معارفه اعضای هئیت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی گفت: شهروندان در تصمیم گیری‌های شهری در راستای رعایت حقوق مردم باید حضور و مشارکت داشته باشند.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از خریداری کارخانه ریسباف اصفهان با هدف ایجاد موزه بزرگ اصفهان و جلوگیری از تخریب خبر داد.

تونل خوانسار - بوئین و میاندشت در استان اصفهان به طول ۱۲۰۰ متر و ۱۲ کیلومتر راه‌های اتصالی طرفین آن بوده که ارتفاع گردنه را حدود ۱۵۰ متر کاهش می‌دهد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان از افتتاح ۷۰ درصد واحدهای باقی‌مانده مسکن مهراستان در ۲۲ بهمن سال جاری خبر داد.

 

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اعلام این که ۲ بانده کردن محورهای بیرجند - مشهد، بیرجند - زاهدان و دیهوک - راور از اولویت‌های اصلی این اداره کل است، از افتتاح ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۴۰ کیلومتر راه فرعی در دهه فجر امسال خبر داد.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام درباره آمادگی جاده‌های استان برای ورود زائران اربعین حسینی به مرز مهران اعلام کرد: به رغم ازدحام زوار در مرز، با تدابیر اندیشیده‌شده هیچگونه نگرانی وجود ندارد. وی به عنوان نمونه پارکینگ‌های تدارک دیده شده را متذکر شد و گفت: تاکنون حدود ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های موجود توقف کرده‌اند و ما آمادگی پارک بیش از ۲۰۰ هزار خودرو را داریم.

ایلام

مدیرکل اداره راه و شهرسازی گفت: شهروندان به عنوان اعضای یک جامعه در حوزه‌های مختلف مشارکت دارند و در برابر حقوقی که دارند، مسئولیت‌هایی را نیز در راستای اداره بهتر جامعه و ایجاد نظم بر عهده می‌گیرند، و شناخت این حقوق و تکالیف نقش مؤثری در ارتقاء شهروندی و ایجاد جامعه‌ای بر اساس نظم و عدالت دارد.

مدیر ساخت و توسعه راهها اداره‌کل راه و شهرسازی تهران از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان برای آغاز پروژه ساخت کمربندی اسلامشهر - رباط‌کریم در استان خبر داد.

تهران

مدیرکل اداره راه و شهرسازی بوشهر از افتتاح بیش از نیمی از واحدهای مسکن مهر استان تا پایان سال جاری خبر داد.

بوشهر

با هدف بهبود شرایط شغلی و ایجاد فرصت‌های برابر و عادلانه، میز زنان در اداره کل راه و شهرسازی گیلان تشکیل شد.

گیلان

رضايي مديركل راه و شهرسازي استان يزد گفت: در جهت احقاق قانون شهروندمداري دسترسي آزاد به اطلاعات حق مردم است.

یزد

مدیرکل اداره راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در حاشیه بازدید معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی از پروژه‌های درحال ساخت استان از افتتاح دو بیمارستان ۲۴ تختخوابی تا ۲۲ بهمن سال جاری در چهار محال و بختیاری خبر داد.

چهارمحال و بختیاری

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل با اشاره اینکه سرعين به عنوان نگين گردشگري استان پتانسيل‌هاي فراواني در جذب گردشگران داخلي و خارجي دارد،گفت: با جلب مشاركت مردم و اقدامات شهرداري نير اجراي كمربندي نير با شتاب بيشتري ادامه خواهد يافت.

اردبیل

نظر شما