شناسهٔ خبر: 15169 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حسینی صدر در گفتگوی ویژه خبری عنوان کرد:

فرآیند زمان‌بر دریافت خسارات تاخیرهای پروازی برای مسافران/ تمایل پیشکسوتان صنعت هوانوردی به تاسیس ایرلاین

موید حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فرآیند دریافت خسارت برای مسافران به قدری زمان‌بر است که عطایش را به لقایش می‌بخشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، موید حسینی صدر شب گذشته به عنوان مهمان تلفنی برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع «آزادسازی نرخ بلیت هواپیما» گفت: عجیب است که مسئولان کشور ما وقتی صحبت از هزینه‌ها و دریافت پول از مردم می‌کنند آن را با معیارهای بین‌المللی مقایسه می‌کنند اما درآمد هر ساعت کار در کشورهای دنیا را با درآمد هر ساعت کار در کشور ایران مقایسه نمی‌کنند.

نماینده مردم خوی و جویباره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمد هر ساعت کار در کشورهای دنیا بیش از ۸۰ دلار اما میانگین درآمد ماهیانه یک کارمند در کشور ما کمتر از یک میلیون تومان است افزود: با توجه به اینکه شهرستان خوی دارای فرودگاه است اخیرا سرمایه گذاران که اتفاقا از بازنشستگان صنعت هوانوردی و خلبانان هستند پیشنهاد تاسیس شرکت هواپیمایی با ورود هواپیماهای کمتر از ۱۵ سال را ارائه دادند.

وی افزود: بنا به گفته این سرمایه گذاران برای راه اندازی یک شرکت هواپیمایی با ۵ هواپیما ۳۵ تا ۴۰ میلیون دلار سرمایه گذاری لازم است که سرمایه آن در مدت ۳ سال باز می‌گردد.

وی درباره اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی مهمان گفتگوی ویژه خبری مبنی بر عدم مراجعه مردم برای دریافت خسارات ناشی از تاخیرهای پروازی نیز گفت: فرآیند دریافت خسارت برای مسافران به قدری زمان‌بر است که عطایش را به لقایش می‌بخشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه انحصار تجارت هوایی کشور در اختیار سه شرکت هواپیمایی است گفت: در شرایط رکود اقتصادی دلیلی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما با اجرای آزادسازی نیست چراکه واقعیات و تجربیات حاکی از آن دارد که با اجرای آزادسازی، قیمت‌ها افزایش می‌یابد./

نظر شما