شناسهٔ خبر: 15218 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سامانی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

سوء‌استفاده برخی آژانس‌ها و سامانه‌های فروش بلیت هواپیما بعد از آزادسازی/ برخورد با چارترکنندگان متخلف/ بلیت تهران - مشهد تا پایان ماه صفر تغییر نمی‌کند

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به سوء استفاده برخی آژانس‌ها و سایت‌های فروش بلیت از فضای بعد از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما گفت: سازمان هواپیمایی کشوری با چارترکنندگان متخلف برخورد می‌کند.

مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره فروش بلیت پروازهای داخلی به ویژه پرواز تهران - مشهد با نرخ‌های ۵۰۰ هزار تومان بعد از اجرای طرح آزاداسازی قیمت بلیت از هفته گذشته گفت: با وجود اینکه آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی از هفته گذشته به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است اما هیچ شرکتی افزایش قیمت را در بلیت مسیرهای داخلی اعمال نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت‌ بلیت طی روزهای اخیر بعد از اجرای آزادسازی ناشی از فعالیت‌ برخی چارترکنندگان است افزود: سازمان هواپیمایی کشوری با چارترکنندگانی که از فضای بعد از آزادسازی سوء استفاده کردند و بلیت برخی مسیرها به ویژه تهران - مشهد را با نرخ‌های گران به فروش می‌رسانند برخورد خواهد کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه آژانس‌ها و سایت‌های فروش بلیت هواپیما با قیمت‌های نامتعارف و گران توسط سازمان هواپیمایی کشوری شناسایی شده‌اند ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی تا آخر ماه صفر هیچ گونه تغییر قیمتی را در بلیت پرواز تهران - مشهد اعمال نخواهند کرد و بلیت این مسیر همچون گذشته با نرخ‌های سابق به فروش می رسد.

بر اساس گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در اجرای بند ب ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه از روز دوشنبه ۹ آذرماه اجرا شد. بر اساس این بند از قانون برنامه پنجم توسعه نرخ بلیت هواپیما باید از انتهای سال ۹۰ متنوع و از ابتدای سال ۹۲ نیز به طور کامل آزاد می‌شد اما به دلیل نبود شرایط برای اجرا، این طرح به تعویق افتاد تا اینکه از دوشنبه هفته گذشته دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی و شبکه داخلی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

در مرحله نخست اجرای آزادسازی، نرخ بلیت هواپیما در ۱۷۰ مسير داخلی آزاد شد و نرخ بلیت ۸۷ مسير جزء مسيرهای حمايتی قرار دارد که همچنان مشمول قیمت‌گذاری است.

بر اساس «دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازهای داخلی» به منظور بهبود شرایط سفر، افزایش رضایتمندی مسافران و ارتقای فضای کسب و کار در حوزه سفرهای هوایی داخل کشور جمهوری اسلامی ایران، آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازهای داخلی اعم از پروازهای برنامه‌ای و دربستی براساس شرایط مندرج در این دستورالعمل اجرا می‌شود./

نظر شما