شناسهٔ خبر: 15267 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره آموزش پایگاه اطلاعات مکانی در اداره کل راه و شهرسازی لارستان

سید عبداله مصطفوی دوره آموزشی با عنوان آموزش پایگاه اطلاعات مکانی (GIS) طرح توسعه و عمران با حضور کاربران GIS اداره کل و ادارات تابعه در محل سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، این دوره آموزشی سه روزه با هدف تبیین مفاهیم زیر ساخت اطلاعات مکانی و جایگاه GIS به عنوان یک سیستم پشتیبان تصمیم‌گیری در این زیرساخت و آشنائی با مفاهیم این علم در راستای تسهیل عملکرد اداره کل با همکاری اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.

سید عبداله مصطفوی سرپرست اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل راه و شهرسازی لارستان در مراسم افتتاح این دوره آموزشی ضمن بیان اهمیت GIS، هدف از تشکیل این دوره آموزشی را فراهم کردن ساز و کار و مسیر مناسب برای استفاده بهینه و بهره‌برداری از آن دانست و گفت: راه‌اندازی و به کارگیری این سامانه یک تحول اساسی در امور مربوط به اداره کل است.

وی در ادامه افزود: قطعاً در هر تغییر و تحول اساسی چالش‌ها و سختی‌هایی وجود دارد که امید است با برپائی این دوره‌ها شاهد برطرف شدن آنها باشیم.

مصطفوی با اشاره به لزوم دسترسی آسان به اطلاعات مکانی جامع و کامل در برنامه‌ریزی‌های کلان گفت: اطلاعات مکانی یکی از مهمترین و حساس‌ترین عوامل تصمیم‌گیری در برنامه‌ریزی‌ها بوده، به همین دلیل بسیاری از نیازها، اهداف و فعالیت سازمان‌های مختلف زمانی امکان‌پذیر است که دسترسی به داده‌های مکانی مناسب و یکپارچه مسیر باشد.

وی در افزود: غفلت و کوتاهی در این زمینه باعث عدم رسیدن به نتایج مطلوب و مدنظر می‌شود.

نظر شما