شناسهٔ خبر: 15275 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نصب سامانه جديدضبط مکالمات هوانوردی در فرودگاه رشت

فرودگاه رشت مدیرکل فرودگاه گيلان اظهار کرد: به منظور ارتقاء و بهبود سيستم ضبط مکالمات برج مراقبت پرواز و کلیه خطوط عملیاتی، سامانه ضبط مکالمات در فرودگاه سردار جنگل رشت نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرودگاه گيلان٬ فتاح رضوانی مدیرکل اين فرودگاه از نصب سامانه جديد ضبط مکالمات در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد و گفت: به منظور ارتقاء و بهبود سیستم ضبط مکالمات برج مراقبت پرواز و کلیه خطوط عملیاتی ، سامانه جديد ضبط مکالمات در  اين فرودگاه نصب و راه اندازی شد .

وی ادامه داد: با نصب این سامانه تعداد کانال های ضبط مکالمات رادیویی و تلفنی بین واحدهای عملیاتی به ۶۰ کانال آنالوگ و ۱۰ کانال voip افزایش یافت.

رضواني افزود: در گذشته جهت آرشیو گیری از مکالمات ضبط شده از DVD Drive استفاده می شد که با نصب سیستم جدید به RDX ارتقاء یافت .درضمن تست وبررسی عملکرد GPS از طریق پروتکل NTP از روی سیستم سوئیچینگ SITTI در سامانه فوق راه اندازی گردید.

مدیرکل فرودگاه گيلان عنوان کرد: از دیگر مزایای رکوردر جدید برطرف نمودن اشكالات تداخل و نويز ضبط مكالمات کانال های فرکانس رادیویی و تلفن می باشد که در سیستم جدید این مشکلات به کلی رفع شده است.

مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی بر روی موضوعی همانند خرید محصولات تولید داخل تأکید داشتند و در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی به دولتمردان نکات بسیار بااهمیتی در این زمینه را به مسئولان گوشزد کردند و در اين راستا سامانه ضبط مکالمات هوانوردی مدل (HCLS۳۰۰۰(HPSERVER از محصولات تولیدی داخل کشور می‌باشد که توسط اداره‌کل ارتباطات و ناوبری شركت فرودگاه‌های کشور با اعتبار يك ميليارد و سيصد ميليون ريال از محل اعتبارات شركت فرودگاههاي كشور خريداري و با همکاری اداره مهندسی الکترونیک هواپيمايي فرودگاه سردار جنگل رشت نصب و راه اندازی شد./

نظر شما