شناسهٔ خبر: 15308 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

توجه به کیفیت زندگی شهرنشینی علاوه بر ایمنی و پایداری سازه‌ها

حامد مانی فر نخستین جلسه اعضای منتخب هیات مدیره ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با حضور مدیرکل راه و شهرسازی در محل سازمان نظام مهندسی برگزار و طی آن هیات رییسه آن انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در این جلسه حامد مانی فر ضمن تبریک به اعضای منتخب هیات مدیره این دوره، گفت: افزایش کیفیت زندگی شهرنشینی و پرداختن به موارد مربوط به آن از اساسی‌ترین مسایلی است که امیدواریم همچنان که تاکنون دغدغه مهندسین بوده بعد از این بیشتر از گذشته در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به در اولویت بودن بحث طراحی در همه حوزه‌های مهندسی، افزود: این طراح است که راه و روش را مشخص کرده و به همه چیز، حتی مصالح کیفیت می‌دهد. طراحان هستند که جنبه‌های مختلف موضوع را بررسی کرده و سایر ملزومات پروژه را لحاظ می‌کنند.

مانی فر با بیان اینکه نگاه ترجیحی در بین رشته‌های مهندسی موجب آسیب به شهرها و مردم می‌شود گفت: برای دستیابی به موفقیت باید پشت قانون حرکت کرده و با استفاده از ابزارهایی که قانون در اختیار ما گذاشته و با توجه به شرایط و نیازهای استان در پی اجرای آن باشیم.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی از هر پیشنهاد و تصمیمی که منجر به افزایش کیفیت زندگی شهرنشینی و پاسداشت حقوق شهروندی که در نهایت خواست عموم مردم است پشتیبانی کرده و ظرفیت‌های خود را برای اجرای آنها به کار خواهد بست.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌های مختلف گفت: دانش مهندسی باید با به کارگیری این پیشرفت و تکنولوژی گام‌های اساسی و پایداری برای حفاظت از محیط زیست و به کارگیری الگوی صحیح مصرف انرژی برداشته و با صرف کمترین هزینه بیشترین بهره‌برداری را داشته باشد که خوشبختانه در این زمینه‌ها اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

مانی فر در پایان تقویت ارکان توسعه مهندسی را از الزامات رشد و پیشرفت در این حوزه دانست و افزود: شرکت‌ها و دفاتر مهندسین مشاور، پیمانکاران، مجریان و سایر اشخاص حقوقی فعال در زمینه‌های مهندسی می‌توانند با مشارکت موثر و فعال در ارایه خدمات فنی، مهندسی و اجرایی، برای تحقق اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی بازوهای توانمند دولت باشند.

در این جلسه که با حضور کلیه اعضای منتخب ششمین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد، علی فرج زاده‌ها به عنوان رییس، عباس وثیق نیا نایب رییس اول، سید امیر حسین هاشمی نایب رییس دوم، علی ارباب دبیر و کامران زندی به عنوان خزانه‌دار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین انتخاب شدند.

نظر شما