شناسهٔ خبر: 15325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشدید بارش برف در محورهای کوهستانی گیلان

برف با تشدید بارش برف و کولا ک، محورهای کوهستانی گیلان پوشیده از برف شده به طوریکه تردد را با کندی مواجهه نموده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان در حال حاضر ارتفاع برف در محورهای کوهستانی پونل به خلخال، اسالم به خلخال به ۱ متر می‌رسد و به دلیل شدت بارش برف و کولاک محدوده زندانه به خلخال واقع در محور پونل - خلخال مسدود اعلام شده است.

در ارتفاعات آبی نام سیاهکل و دیلمان نیز بارش سنگین برف ادامه دارد و ارتفاع برف به بیش از ۱ متر و ۲۵ سانتیمتر می‌رسد.

در محورهای کوهستانی حشمت آباد رودبار، ارتفاعات ماسال، ارتفاع برف به ۵۰ سانتیمتر می‌رسد و ارتفاع برف در محورهای قوشه لانه و ویه کلیشم رودبار، اشکورات ولات محله رودسر، بلوردکان املش، امامزاده اسحاق شفت ۲۰ الی ۳۰ سانتیمتر، شوک ملکوت املش ۳۰ الی ۴۰ سانتیمتر، خصیل دشت املش ۷۰ سانتیمتر، ماسوله ۴۰ سانتیمتر می‌رسد. گردنه کوهین نیز به دلیل کولا ک شدید تا اطلاع ثانوی مسدود است.

با تشدید و ادامه بارندگی‌ها راهداران به طور شبانه‌روزی برای باز نگهداری راه‌ها تلاش می‌کنند و به طور مستمر در محورهای مواصلاتی در حال گشت زنی بوده و در صورت نیاز به کمک رانندگان و مسافران خواهند شتافت.

لازم به ذکر است به دلیل فزونی حجم ریزش برف و کولاک در برخی محورهای کوهستانی تردد در این محورها فقط با زنجیر چرخ میسر خواهد بود و توصیه می‌شود رانندگان و مسافران عزیز، کلیه ملزومات سفر اعم از زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی و جیره خشک غذایی به همراه داشته باشند و قبل از آغاز سفر از طریق شماره‌های ۱۴۱و ۳۳۳۱۱۱۱۱  ۰۱۳ از وضعیت راه‌ها و مسیرهای عبوری استان اطلاع حاصل نمایند.

نظر شما