شناسهٔ خبر: 15331 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات آسفالت راه روستایي در خراسان رضوی

راه روستایی خراسان رضوی مسئول نمايندگي راه و شهرسازي احمدآباد واقع در خراسان رضوی از آغاز عملیات آسفالت راه روستایی کج النگ-زیارت در محور باغچه-تربت حیدریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوي، حسين خيرخواه گفت: عمليات آسفالت راه روستايي كج النگ- زيارت با تأمین هزینه ۱۵۲ میلیون تومان اعتبار از آذر ماه سال جاری آغاز شده است.  

خيرخواه ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های سال جاری، هدف و اولویت نمایندگی راه و شهرسازی احمدآباد توجه به راه‌های روستایی و کاهش مشکلات مردم منطقه و رونق اقتصادی در روستاهای بخش احمدآباد است. 

وي با اشاره به صعب العبور بودن مسیر دو روستای کج النگ و زیارت به روستای رباط سفید در فصل‌های پاییز و زمستان به دلیل بارش‌های شدید و شرایط خاص و کوهستانی بودن منطقه رباط سفید بخش احمدآباد، گفت:

دسترسی اهالی روستاهای کج النگ و زیارت در هنگام بارندگی به روستای رباط سفید به سختی امکان پذیر بود که با آسفالت و روان سازی محور مذکور می‌توان عملیات راهداری بهتری انجام داد و اهالی این روستاها می‌توانند به سهولت در محورهای یاد شده تردد کنند.

خيرخواه با بیان اینکه این پروژه بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته و اعتبار کل آن ۲۳۲ میلیون تومان است، گفت: طول کل مسیر پروژه ۵/۵ کلیومتر بوده که زیرسازی ۳ کیلومتر آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۵۰ تن آسفالت برای ۲ کیلومتر از مسیر روستا، به کاربرده شده است، افزود: با تأمین مابقی اعتبارات می‌توان یک کیلومتر دیگر از مسیر را آسفالت کرد.

وي همچنین هزينه لازم جهت زیرسازی و آسفالت ۲/۵ کیلومتر باقیمانده این پروژه را بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان دانست و گفت: در تلاشیم با تأمین اعتبارات لازم، عملیات آسفالت مسیر ارتباطی رباط سفید به کج النگ ـ زیارت نیز تکمیل شود.

نظر شما