شناسهٔ خبر: 15353 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

گزارش شصت‌هفتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها

كاهش ۳.۳ درصدی تلفات سوانح رانندگي در هفت ماه نخست ۹۴/ سامانه جامع ثبت سوانح حمل‌ونقل تا اسفندماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد

نشست كميسيون ايمني راههاي نشست شصت و هفتم کمیسیون ایمنی راه‌ها برگزار و گزارشی از پیشرفت و عملكرد سامانه جامع ثبت سوانح حمل ونقل ارائه شد. با تأکید وزیر راه و شهرسازی مقرر شد این سامانه حداكثر تا اول اسفند ماه ۹۴ در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ نشست شصت و هفتم کمیسیون ایمنی راه‌ها به ریاست دکتر عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی صبح روز دوشنبه ۱۶ آذرماه برگزار شد.

دستور نخست نشست کمیسیون ارائه گزارش آمار تصادفات رانندگی ۷ ماهه نخست سال ۱۳۹۴ بود. بر اساس آمار سازمان پزشكي قانوني، تلفات تصادفات رانندگي در ۷ ماه نخست ۱۳۹۴ در مقايسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۳.۳ درصد كاهش داشته است. بر همین اساس مقرر شد با توجه به روند تغییرات تلفات تصادفات در برخی استان‌ها بررسی کارشناسی انجام و گزارش آن به كمیسیون ایمنی راه‌ها ارائه شود.

قدردانی وزیر راه و شهرسازی از عملكرد دستگاه‌های مسئول به دلیل مدیریت مراسم اربعین

دستور کار دوم نشست امروز ارائه گزارشی از میزان تردد و جابجایی زائران اربعین حسینی و عملكرد هر یك از دستگاه‌های عملیاتی در ایام سفر زوار بود که پس از ارائه گزارش دكتر آخوندی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و رئیس كمیسیون ایمنی راه‌ها از كلیه عوامل اجرایی، مدیران سازمان‌ها٬ شركت‌هاي حمل‌ونقل٬ رانندگان ناوگان عمومي و دستگاه‌های حاضر در مدیریت این حركت عظیم مذهبی- مردمی مراتب تقدیر و تشكر خود را اعلام کرد.

همچنین مقرر شد برنامه‌ریزی لازم جهت تقدیر از مدیران و دست اندركاران دستگاه‌های عملیاتی و برنامه‌ریز توسط معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل ونقل با همكاری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای انجام شود.

برگزاری اردوی دانش آموزی همزمان با جلسه آینده كمیسیون ایمنی راه‌ها

با توجه به پیشنهاد كارگروه آموزش و امور اجتماعی كمیسیون ایمنی راه‌ها مقرر شد اردوی دانش آموزی همزمان با جلسه آینده كمیسیون ایمنی راه‌ها در روز ۷ دی‌ماه ۱۳۹۴ با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش صورت پذیرد تا در اين اردو  تفاهم‌نامه مشتركي ميان وزراي راه‌وشهرسازي و آموزش و پرورش در حوزه آموزش، امور اجتماعي و فرهنگ ترافيك منعقد شود.

تصویب کلیات طرح "خط مشی انتخاب حفاظ های ایمنی در راه‌های برون شهری"

بر اساس پيشنهاد كارگروه مهندسي ايمني راه، خط مشی انتخاب حفاظ‌های ایمنی در راه‌های برون شهری به تصویب كمیسیون ایمنی راهها رسید. مطابق اين مصوبه استفاده از حفاظ‌هاي بتني مفصلي و لولايي يا درجا در يك يا دو رديف، حسب شرايط هندسي ميانه ‌راه و شرايط ترافيكي، مسايل ايمني، معيارهاي فني- طراحي، اجرايي و نگهداري آزادراهها و بزرگ‌راه‌هاي كشور در اولويت قرار گيرد.

گزراش پيشرفت سامانه جامع ثبت سوانح حمل‌ونقل

در ادامه این نشست خلاصه گزارش پیشرفت و عملكرد سامانه جامع ثبت سوانح حمل ونقل ارائه و با تأکید وزیر راه و شهرسازی مقرر شد این سامانه حداكثر تا اول اسفند ماه ۹۴، در دسترس عموم مردم قرار گیرد. همچنین مقرر شد با تهيه و تصويب آئین‌نامه‌اي در بردانده نحوه ورود، نمایش و ثبت اطلاعات، نحوه دسترسی اعضاء و عموم مردم به اطلاعات و ... مديريت اين سامانه بر عهده شورایی متشكل از نمايندگان اعضاي كميسيون ايمني راهها به منظور نظارت بر سایت باشد/.

نظر شما