شناسهٔ خبر: 15361 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی يك راه روستايی در مرز ايران و تركمنستان

آسفالت مديركل راه و شهرسازي گلستان از بهسازی و ترميم آسفالت راه روستايی قازانقايه به مراوه تپه در نزديكی مرز ايران و تركمنستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علي بخش رستمي در گفت و گويي خبري گفت: بهسازي اين محور روستايي شامل روكش آسفالت و خط كشي به طول حدود ۶ كيلومتر از انتهاي دهستان قازانقايه به سمت مراوه تپه مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر نيمي از اين عمليات اجرا شده، افزود: در صورت مساعد بودن شرايط جوي تا يك ماه آينده به پايان مي‌رسد.

مديركل راه و شهرسازي گلستان گفت: براي اجراي اين عمليات ۶ ميليارد ريال اعتبار از محل منابع مالي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور در نظر گرفته شده است.

رستمي ادامه داد: ۲۲ روستا بالغ بر دو هزار خانوار در حاشيه اين راه واقع شده‌اند كه از مزاياي عمليات بهسازي از جمله تسـهيل تردد، ارتقاي سطح معيشت و جلوگيري از مهاجـرت آنان به شهـرها بهره‌مند مي‌شوند.

قازانقایه یکی از دهستان‌های بخش مركزي شهرستان مراوه تپه است كه در شرقي‌ترين نقطه استان گلستان و در نزدیکی مرز ايران و ترکمنستان واقع شده است.

محور روستايي مراوه تپه – قازانقايه حدود ۳۲ كيلومتر طول دارد كه از شهر مراوه تپه شروع و تا قازانقايه و در ادامه تا پاسگاه مرزي خشت لي (حوزه خراسان شمالي) در شرقي‌ترين نقطه استان گلستان امتداد دارد.

استان گلستان بالغ بر ۵ هزار كيلومتـر راه دارد كه طول راه‌هاي روستايي آن به ۳ هزار و ۴۰۰ كيلومتر مي‌رسد.

نظر شما