شناسهٔ خبر: 15363 - سرویس راهنمای پایگاه خبری
نسخه قابل چاپ

به بهانه نخستین سالگرد راه‌اندازی پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی‌ منتشر شد

بازدید بیش از ۵۰ نفر از مسئولان، نمایندگان مجلس و صاحبنظران از پایگاه خبری/ نقش مؤثر پایگاه خبری در انعکاس اخبار حوزه راه و شهرسازی/ پایگاه خبری جای خود را در میان رسانه‌ها باز کرده‌ است

معاونین وزیر امروز چهارشنبه -۱۸ آذرسال - نخستین سالروز راه‌اندازی پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی است. یک‌سال از زمانی که این سایت خبری کار خود را در عرصه انتشار اخبار حوزه راه و شهرسازی آغاز کرده، می‌گذرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، پایگاه خبری در این یک‌سال پرفراز و نشیب توانست اخبار و گزارش‌های بسیاری از آغاز، نحوه اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های حوزه ‌ایی چون مسکن، جاده‌ای،ریلی، دریایی و هوایی در سراسر کشور تهیه و منتشر کند.

پایگاه خبری در طول یک سال گذشته پذیرای بیش از ۵۰ تن از نماینگان مجلس شورای اسلامی، معاونان وزیر راه و شهرسازی، مدیران کل و کارشناسان صاحب‌نظر در حوزه حمل‌و‌نقل و شهرسازی و رسانه و  البته وزیر راه وشهرسازی بود. بسیاری از این افراد  معتقدند پایگاه خبری در این مدت توانسته جایگاه ویژه و مؤثر خود را در حوزه وزارت راه وشهرسازی پیداکند به‌طوری‌ که  جای خالی آن در صورن نبودن کاملا احساس شود.

نوشته زیر با نگاهی دوباره به نظرات بازدیدکنندگان درباره پایگاه خبری، به بررسی برخی از این دیدگاه‌ها می‌پردازد.

عباس آخوندی- وزیر راه و شهرسازی: از آنجا که امکان دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات به صورت کامل برای مردم وجود ندارد وظیفه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص نحوه اطلاع رسانی در این باره  بیشتر نمایان می‌شود. این دسترسی اطلاعات باید به گونه‌ای باشد که اگر شخصی در یک شهر یا شهرستان نیازمند آگاهی از اطلاعات طرح جامع همان شهر بود به راحتی بتواند از طریق پایگاه خبری وزارتخانه به آن دسترسی داشته باشد امیدوارم که پایگاه خبری وزارتخانه پیشتاز اجرای قانون دسترسی آزاد اطلاعات باشد.

  • خبرنگاران پايگاه خبری مشاور رسانه‌ای بخش‌های مختلف وزارت راه شوند

محمدسعید ایزدی- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران: فعالیت‌های مشترکی در حوزه‌های مختلف می‌توان انجام داد که پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به عنوان واسطه می‌تواند سبب یکپارچگی برنامه‌ها شود زیرا حوزه‌های بین سازمانی مختلفی وجود دارند که از چشم مسئولان و مدیران پوشیده مانده‌است.

حامد مظاهریان- معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی باید منبع اولیه خبرهای حوزه مسکن و ساختمان باشد و به طور حتم معاونت مسکن و ساختمان با این پایگاه اینگونه تعامل خواهد داشت. هر یک از خبرنگاران این پایگاه باید مشاور و کارشناس رسانه‌ای هر یک از معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی باشند.

محسن نریمان- معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی باید تشخیص دهد که چه موضوعاتی مدنظر مردم است و کدام یک از اخبار مهم بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. این موضوع خیلی مهم است که وزیر راه و شهرسازی از طریق پایگاه خبری متوجه شود ذهن مردم این روزها بیشتر درگیر کدام موضوع است.

سید حسین میرشفیع-معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی: پایگاه خبری باید ارتباط دو طرفه‌ای را با مخاطبان برقرار کند به این معنی که فقط رسالت خود را در حوزه انعکاس مطالب و اطلاع‌رسانی خدمات وزارت راه‌ و شهرسازی تعریف نکند بلکه مخاطب احساس کند مرجعی در وزارتخانه وجود دارد که حرفش را می‌شنود.

 امیر امینی- معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی: وزارتخانه به طور مقطعی فعالیت‌ها و اقدامات خود را اطلاع‌رسانی می‌کند اما نیاز است گزارش فعالیت‌ها به طور یکپارچه و منسجم درآید تا در معرض دید عموم قرار گیرد. پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی می‌تواند در این حوزه نقش مهم و موثری ایفا کند چراکه در نهایت آمارها و گزارش عملکرد وزارتخانه باید تبدیل به جمله‌های خبری شود تا مخاطب از اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه راه و شهرسازی اطلاع پیدا‌ کند.

پیروز حناچی-معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي: اقدامات بخش معماري و شهرسازي ترويجي است و پیشنهاد می‌شود پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی نیز علاوه بر نگاه خبری به مسائل معماری و شهرسازی، نگاه ترويجي به این مقوله داشته باشد. اتفاقاتي كه در دنيا وجود دارد و باعث تحولات شده‌اند اقداماتي از اين دست بوده‌اند.

داوود کشاورزیان-معاون وزیر راه ورئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: ان شاءالله پایگاه خبری بتواند در انعکاس تلاش همکاران سخت‌کوش توفیق بیش از پیش داشته‌باشد.

محسن پورسیدآقایی- معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران: پایگاه خبری رسانه رسمی وزارت راه و شهرسازی است و رسانه‌ها به اخبار این پایگاه استناد می‌کنند بنابراین اطلاع‌رسانی دقیق اهمیت بسزایی دارد.

  • خبرنگاران مانع ناامیدی اجتماعی در جامعه هستند

محمد خداکرمی-سرپرست سازمان هواپيمايی كشوری: فارغ از هرگونه شعاری باید اذعان کرد با وجود اینکه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عمر زیادی ندارد ولی جای خود را در میان رسانه‌ها به خوبی باز کرده است و جایگاه ویژه‌ و تأثیرگذاری در حوزه راه و شهرسازی دارد.

احمد اصغری‌مهرآبادی-قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر: اهمیت خبر رسانی و اطلاع رسانی امروز، بر کسی پوشیده نیست و مطمئناَ اطلاع رسانی درست و به موقع می‌تواند اثرات مثبتی را در جامعه ایجاد کرده و مردم عزیز کشورمان را دلگرم کند.

سعید معیدفر-مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی: حضور خبرنگاران متعهد و زحمتکش نمی‌گذارد امید تغییرات مثبت در جامعه ایران بی‌فروغ شود به بیانی دیگر حضور این قشر در جامعه مانع از ایجاد ناامیدی اجتماعی و فرهنگی در بین مردم است. با نقش‌آفرینی خبرنگاران انتظار داریم تا بار دیگر امید به جامعه برگشته و همگان به مسئولیت اجتماعی خود واقف شوند.

حسن معصوم-مشاور و نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی: من همواره به رسانه‌ها اعتقاد دارم و معتقدم تلاش رسانه‌ها در شفاف‌سازی می‌تواند در تحقق اهداف وزارت راه و شهرسازی برای بازگرداندن اموال بیت‌المال به مردم کمک شایانی کند.

علیرضا جهانگیریان-معاون وزیر و رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی قطعا باید در حوزه حمل و نقل و شهرسازی به عنوان مرجع شناخته شود که برای دستیابی به این سطح از فعالیت نیاز است تا روابط عمومی سازمان‌ها با پایگاه خبری ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند و جلسات هماهنگی ماهانه با روابط عمومی‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی برگزار شود.

حامد مانی‌فر- مدیرکل اداره راه و شهرسازی قزوین: با توجه به گسترده بودن حوزه فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی، پایگاه خبری تلاش خوبی در زمينه ارائه اين فعاليت‌ها داشته و نقش مناسبي ايفا كرده است که این امر جای قدردانی دارد.

خلیل محبت‌خواه-مدیرکل اداره راه و شهرسازی اردبیل: اطلاع رسانی دقیق و انتقاد سازنده می تواند مدیران وزارت راه و شهرسازی را در پیشبرد اقدامات و برنامه ها یاری رساند.

علی‌بخش رستمی-مدیرکل اداره راه و شهرسازی گلستان: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مانند سایر رسانه‌ها تاثیر زیادی در این راه دارد که نمی‌توان نقش آن را نادیده گرفت.

فریبرز واحدی-مدیرکل اداره راه و شهرسازی تهران: زحمات شما در این پایگاه بسیار قابل احترام و  شایسته قدردانی است. هر چند باید به گونه ای عمل کرد که در کنار انتشار اخبار فعالیت‌های سازمان نیز مورد نقدسازنده، منصفانه و موشکافانه دیگران هم قرار گیرد. شاید به همین دلیل است که عملکرد روابط عمومی ها  و رسانه ها در انتشار عملکرد ادارات و سازمان‌های مختلف در سراسر کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

ممتاز جهانگیری-مدیرکل سابق اداره راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد: اقدامات پایگاه خبری بسیار مفید و کارآمد است، خواستار تقویت هرچه بیشتر روابط هستیم.

فعالیت حرفه‌ای پایگاه خبری در ترویج اطلاعات راه و شهرسازی

علیرضا خسروی- نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به شکل حرفه‌ای در حوزه راه و شهرسازی فعالیت خود را آغاز کرده است و این زحمات جای قدردانی دارد. بنده و همكاران با مراجعه به اين پايگاه در جريان آخرين اخبار حوزه عمراني به خصوص راه و مسكن قرار مي‌گيريم.

عبدالکریم حسین‌زاده -نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی: تشویق و ایجاد انگیزه برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی نیازمند «نقشه مدیریتی» است تا پروژه‌های ملی و حتی فراملی تعریف شوند، اما پیش‌شرط استفاده از این ظرفیت‌ها، ایجادفضایی برای اطلاع‌رسانی درباره مزیت‌های انجام این کار در حوزه‌های مختلف اقتصادی است که این مهم نیز وظیفه رسانه‌ها از جمله پایگاه خبری است تا بسترهای لازم را برای ترغیب مشارکت سرمایه‌گذاران در پروژه‌های عمرانی کشور فراهم‌کند.

حمیدرضا عزیزی فارسانی- نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی: راه توسعه کشور توجه به حمل و نقل و عمران است.امیدوارم در این مسیر با همکاری و مدیریتی که دکتر آخوندی دارد این اهداف محقق شود.از طرف دیگر معتقدم پایگاه خبری می تواند با اطلاع رسانی به موقع زمینه ایجاد چنین شرایطی را هموارتر کند.

یونس شکرخواه- استاد رشته علوم ارتباطات دانشگاه تهران: ایجاد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پل ارتباطی این وزارتخانه با رسانه ها و مردم است.

هادی خانیکی-استاد رشته علوم ارتباطات دانشگاه تهران: نقش پایگاه خبری در ارائه اخبار حوزه راه و شهرسازی حساس و قابل توجه است.

٭٭٭

داوود پرهیزکار-معاون وزیر و رئیس سازمان هواشناسی کشور، علی نورزاد- معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،سید سعید سیدعلایی-معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی، پروفسور اردکانیان، عبداله بهادری- مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه، علی‌اصغر بدیعی مقدم- مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی، سعید اسلامی بیدگلی- عضو هیأت‌مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، عبدالکریم حسین زاده- نماینده مردم شهرستان‌های نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا عزیزی فارسانی- نماینده مردم شهرستانهای فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، حسن نمکدوست- استاد علوم ارتباطات دانشگاه تهران و تعدادی از اعضای معاونت امور مسکن و ساختمان از دیگر مهمانان پایگاه خبری بودند که در یکسال گذشته از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی بازدید کردند و ضمن آشنایی با اعضای تحریریه آن از نزدیک در جریان کار این پایگاه قرار گرفتند./

نظر شما