شناسهٔ خبر: 15365 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

جهانگیری در جمع خبرنگاران:

توجه ویژه دولت به توسعه راه آهن/ وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه خطوط قطارهای حومه دارد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در محل ایستگاه‌ راه‌آهن شهر جدید هشتگرد گفت: راه آهن از ابتدای دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از محورهای توسعه در نظر گرفته شد و وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه خطوط قطارهای حومه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ اسحاق جهانگیری صبح امروز سه شنبه ۱۷ آذرماه پس از پیاده شدن از قطار ریل‌باس تهران-شهرقدس-کرج-هشتگرد در محل ایستگاه راه‌آهن شهر جدید هشتگرد در جمع خبرنگاران گفت: استان البرز از جایگاه و موقعیت ویژه‌ای برخوردار است و برای بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی استان البرز به این استان سفر کرده‌ایم. استان البرز به دلیل نزدیکی به کلان‌شهر تهران جایگاه ویژه‌ای دارد و آثار مهمی بر شرایط کلان‌شهر تهران در همه ابعاد بر جا می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه راه آهن یکی از محورهای اصلی توسعه هر کشور است گفت: راه آهن از ابتدای دولت تدبیر و امید از محورهای توسعه در نظر گرفته شد که باید به آن به طور ویژه پرداخته شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی و شخص دکتر آخوندی برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه خطوط قطارهای حومه دارد ادامه داد: روزانه ده‌ها هزار خودرو از تهران به شهرهای حومه و بالعکس تردد می‌کنند و ما هرچه بتوانیم این حجم از تردد را به روی ریل منتقل کنیم در مصرف سوخت، انرژی و وقت مردم صرفه جویی کرده‌ایم.

جهانگیری ادامه داد: در این سفر ریلی از تهران تا هشتگرد بازدیدی از روند چهارخطه کردن مسیر حومه‌ای تهران-کرج و در ادامه دو خطه کردن این مسیر تا زنجان داشتیم و گزارشی در خصوص روند اجرای پروژه از طرف مسئولان ارائه شد./

نظر شما