شناسهٔ خبر: 15383 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه اعلام کرد:

مسکن اجتماعی، بهترین راه‌حل رفع نگرانی تأمین مسکن اقشار ضعیف/ تشکیل میز زنان، صیانت از حقوق بانوان است

عبدالله بهادری مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه ضمن حمایت از طرح مسکن اجتماعی وزارت راه و شهرسازی این طرح را بهترین راه‌حل برای رفع نگراني اقشار ضعيف جامعه كه در شرايط فعلي امكان خانه دار شدنشان سخت يا غير ممكن است اعلام کرد.

عبداله بهادري در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تاكيدات وزیر راه و شهر سازي مبنی بر توجه به اسكان دهك‌هاي پايين جامعه گفت: طرح مسكن اجتماعي تلفيقی از مسكن استيجاري و فرآیند اصلاح بافت فرسوده است كه در برنامه چهارم مدرن به چشم‌ می‌خورد. در اين طرح خانه‌هاي ساخته شده متناسب با وسعت درآمد خانوار قيمت‌گذاري شده و حداكثر با ۳۰ تا ۴۰ درصد از سهم درآمد، امكان سكونت را برای متقاضیان فراهم مي‌كند.

بهادري در این خصوص تأکید كرد: واحدهاي مسكوني در طرح مسكن اجتماعي قرار است به صورت اجاره در اختيار متقاضيان قرار گيرد كه در حقیقت يكي از اميدهاي اصلي شهروندان براي خانه‌دار شدن به شمار می‌رود.

مديركل راه و شهرسازی كرمانشاه با بیان این مطلب که اين طرح دولت قرار است سالانه ۵۰ هزار واحد براي دهك‌هاي پايين جامعه فراهم کند، افزود: در واقع این طرح برای اقشاری كه در حالت عادي قادر به تأمين سرپناه نبوده و يا در انجام آن مشكل دارند به اجرا درخواهد آمد.

تشکیل میز زنان،ارتقای جایگاه حقوق شهروندی

بهادری در ادامه سخنانش با اشاره به نقش انكارناپذير زن در اجتماع و طرح ایجاد میز زنان در ادارات کل راه و شهرسازی بیان کرد:به پیشنهاد وزیر محترم راه اجرای طرح ميز زنان، در وزارت راه و شهرسازي به صورت رسمی متولي پيدا كرد. در حقیقت ميز زنان قصد دارد ضمن پيگيري و صيانت از حقوق زنان با ايجاد فرصت‌هاي عادلانه در مورد بانوان گامي با ارزش در شرايط آموزش، استخدام ،ارتقای شغلي و معيشت آنها بردارد.به عبارتی با تشکیل میز زنان در وزارتخانه و به تبع آن در ادارات‌کل یک گام بسوی ارتقای حقوق شهروندی نزدیک‌تر شده‌ایم.

بهادري در پايان اضافه كرد: این هدف قرار است با تشكيل كميته‌هاي تخصصي و عمومي متشكل از اعضاي پيوسته، وابسته و افتخاري دنبال شود که كميته‌ها در صورت نياز می‌توانند براي پيشبرد اهداف خود كارگروه‌هاي تعريف شده يا جديدي را در چهارچوب معين از قبل ايجاد کرده و برای به نتیجه رساندن این طرح از آنها استفاده کنند./

نظر شما