شناسهٔ خبر: 15387 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

به مناسبت نخستین سالگرد فعاليت رسمی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد؛

دیدگاه‌های جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد پایگاه خبری / پایگاه خبری خلاء رسانه‌ای حوزه راه و مسکن را پر کرد

نمایندگان مجلس جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به مناسبت نخستین سالگرد آغاز کار رسمی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ارزیابی خود را درباره عملکرد یکسال گذشته این رسانه بیان کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی ۱۸ آذر سال ۱۳۹۳ به طور رسمی آغاز به کار کرد و در مدت یک سال از شروع فعالیتش ارتباطي پيوسته و خوب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشت و همواره از نقطه نظرات آنها در موضوعات گوناگون اعم از حمل و نقل٬ راه‌سازی٬ مسکن و معماری و شهرسازی استفاده کرد.

البته در این مدت تعدادی از وکلای مردم در خانه ملت نیز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند پوشش اخبار و اطلاع‌رسانی قرار گرفتند.

مشروح دیدگاه‌ها٬ پیشنهادها و  انتقادهای یازده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد یک سال گذشته پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به شرح زیر است:

سیدمهدی هاشمی: مزایای ایجاد یک کانال خبری رسمی و متمرکز در وزارت راه‌وشهرسازی

سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران٬ ری٬ اسلامشهر و شمیرانات و رئیس کمیسیون عمران مجلس: تمامی مردم با حوزه تحت مسئولیت وزارت راه و شهرسازی اعم از حمل و نقل و مسکن در ارتباط هستند و اخبار این حوزه را دنبال و پیگیری می‌کنند.

تمرکز اخبار راه و شهرسازی و ایجاد یک کانال صحیح و درست و رسمی برای اطلاع رسانی خیلی به مردم کمک می‌کند تا تصمیم گیری صحیح و درست داشته باشند.

امیدوارم مجموعه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نحوی عمل کند که روز به روز این اعتمادسازی و تعامل بیشتر شود و مردم بتوانند با دریافت اطلاعات کافی و لازم خدمات خوبی را از وزارت راه و شهرسازی دریافت کنند.

محمد فیروزی: اطلاع‌رسانی کامل عامل ارتقای سطح کیفی خدمات عمرانی می‌شود

محمد فیروزی نماینده مردم نطنز و قمصر و عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس: از مقوله‌هایی که مردم بواسطه آن می‌توانند در جریان توانمندی‌ها٬ کارها و اقدامات مسئولان وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرند اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح است. از این جهت پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وظیفه سنگینی برعهده دارد.

طبیعتا وقتی اطلاع‌رسانی مناسب انجام شود حسن‌ها و نواقص کار مشخص می‌شود. بنابراین مسئولان می‌توانند برای تعالی و ارتقای سطح کیفی خدمات عمرانی اقدامات بیشتری انجام دهند.

اعضای پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بسیار زحمت‌کش هستند و در مدت فعالیت یک‌ساله خود اطلاعات جامع و کاملی را در این حوزه تخصصی به جامعه ارائه دادند و سعی کردند بدون حب و بغض اخبار حوزه راه و شهرسازی را نشر دهند که این رویکرد پایگاه خبری جای تقدير و تشکر دارد.

علی نعمت چهاردولی: اطلاع‌رسانی دقیق عامل صرفه‌جویی وقت و هزینه می‌شود

علی نعمت چهاردولی نماینده ملایر و عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: وظیفه خودم می‌دانم سالگرد آغاز به کار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی را به همه خبرنگاران و اعضای تحریریه این رسانه تبریک بگویم و آرزو می‌کنم در انجام رسالتی که به عهده دارند موفق باشند.

یکپارچه‌سازی اخبار حوزه راه و شهرسازی اثر بسیار مثبتی در دوری از نگاه جزیره‌ای به بخش‌های مختلف وزارتخانه دارد٬ ضمن آنکه اطلاع‌رسانی دقیق، صرفه‌جویی وقت و هزینه را در پی دارد. پایگاه خبری پیام٬ مشکلات٬ نگرانی‌ها و توصیه‌های مسئولان وزارت راه و شهرسازی را به مردم٬ دولت و سایر دستگاه‌های مرتبط منتقل می‌کند.

همین جا یادآور می‌شوم که بشر همواره از فقدان آگاهی و مطلع نبودن آسیب دیده است اما هر زمانی مردم نسبت به محیط اطراف و نحوه دریافت خدمات آگاه باشند قطعا از تهدیدها و مشکلات احتمالی فاصله می‌گیرند. همچنین اطلاع‌رسانی درست زمینه برنامه‌ریزی صحیح وزارت راه و شهرسازی را برای آینده فراهم می‌کند.

مجید سرقلعه: اطلاع‌رسانی صحیح اعتماد مردم به وزارت راه و شهرسازی را افزایش می‌دهد

مجید سرقلعه نماینده مردم لردگان و عضو کمیسیون عمران مجلس: رسالت پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اطلاع‌رسانی سریع٬ دقیق و مناسب٬ تجمیع اخبار فعالیت‌‌های حوزه راه و شهرسازی و پرهیز از چندگانگی در انعکاس اطلاعات٬ پیام‌ها و دیدگاه‌های مسئولان وزارتخانه است.

در سایه ایفای نقش صحیح پایگاه خبری اعتماد مردم به وزارت راه و شهرسازی بیش از پیش جلب می‌شود و مسئولان فعال در عرصه راه و شهرسازی با دلگرمی بیشتری کارها و امور تحت مسئولیت خود را دنبال می‌کنند.

در هر صورت پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هم محاسن و هم معایب را اطلاع رسانی می‌کند. انعکاس محاسن باعث می‌شود مدیران انگیزه لازم را برای خدمت‌رسانی داشته باشند و یادآوری معایب نیز زمینه رفع نقص‌ها و ایرادها را فراهم می‌آورد. بنابراین رسالت پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بزرگ است و امیدوارم در اين راه موفق عمل کند.

علیرضا خسروی: وزارت راه و شهرسازی یک خلاء بزرگ اطلاع‌رسانی را پر كرد

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و عضو کمیسیون عمران مجلس: به همه دست‌اندرکاران پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خدا قوت می‌گویم.

پیش از آغاز کار این پایگاه خبری حوزه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی از یک خلاء بزرگ رنج می‌برد و فعالیت‌های انجام ‌شده مخصوصا در شهرستان‌ها کمتر به جامعه منعکس و منتقل می‌شد اما با راه‌اندازي اين رسانه خلاء موجود به خوبي پر شد.

پایگاه خبری با عملكرد يك سال گذشته خود به خوبی توانست این خلاء اطلاع‌رسانی را پر کند. عملکرد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی می‌تواند الگویی خوب برای سایر وزارتخانه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی باشد.

یوناتن بت کلیا: اطلاع‌رسانی دقیق، درست و به موقع به جامعه آرامش می‌دهد

یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان و کلدانی‌ها و عضو کمیسیون عمران مجلس: به اعتقاد من  هر شبکه خبری به وجود ‌می‌آید حرکت بسیار مفیدي برای برقراری اطلاعات بین مردم و نمایندگان و حتی مسولان کشور است.

وي افزود: هرچه اطلاع‌رسانی دقیق، درست و به موقع باشد می‌تواند نگرانی‌ها را از جامعه بگیرد و یک آرامشی را به مردم بدهد.

به نظر من در حوزه راه و شهرسازی اگر کسی مشکلی داشته باشد و بخواهد از اخبار این حوزه مطلع شود حتما بايد به پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی مراجعه می‌کند.

لازم است در اینجا از زحمات خبرنگاران پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی تشکر و قدردانی کنم و امیدوارم بتوانند قدم‌های مثبت بیشتری برای اطلاع رسانی صحیح و دقیق به مردم بردارند.

محمد ابراهیم محبی: ارتباط پایگاه خبری با نمایندگان مجلس بیشتر شود

محمد ابراهیم محبی نماینده مردم کرمانشاه٬ سنقر و کلیایی و عضو کمیسیون عمران مجلس: در مشاهده‌ای که من از پایگاه خبری وزارت و شهرسازی دیدم این پایگاه خبری در مقایسه با سایر خبرگزاری‌ها در حوزه اطلاع‌‌رسانی اخبار راه و شهرسازی عملکرد خوبی داشته است.

البته پایگاه خبری برای پیشرفت و بهتر شدن جا دارد و می‌تواند بیش از این در اطلاع‌رسانی خدمات و اقدامات وزارت راه و شهرسازی ایفای نقش کند.

بر همین اساس پیشنهاد می‌کنم ارتباط پایگاه خبری با نمایندگان مجلس بیشتر شود چون وزارت راه وشهرسازی خانه دوم ما محسوب می‌شود.

عبدالکریم حسین‌زاده: یکپارچه‌سازی اخبار راه و شهرسازی کمک شایانی به دسترسی آزاد مردم به اطلاعات می‌کند

عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و اشنویه و عضو کمیسیون عمران مجلس: سالگرد تأسیس پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی را تبریک می‌گویم و برای همه اعضای این رسانه آرزوی موفقیت و سرافرازی دارم.

از آنجا که وزارت راه و شهرسازی مجری بخشی از برنامه توسعه کشور است هر چه میزان شفاف‌سازی٬ به‌روزرسانی٬ کارآمدی و روزآمدی اخبار٬ اطلاعات و گزارش‌های این حوزه بیشتر باشد میزان تحقق‌پذیری٬ آگاهی عمومی و اطلاع شهروندان٬ مدیران و مجریان هم از روند اجرای پروژه‌ها و نحوه ارائه خدمات بیشتر خواهد بود.

غنای آگاهی٬ قضاوت عمومی بهتری را نسبت به وضعیت عملکردی٬ رویکردی و کارکردی وزارت راه و شهرسازی ایجاد می‌کند ضمن آنکه دستگاه‌های مجری نیز می‌توانند از این اطلاعات و اخبار برای پویایی٬ پایداری و انسجام عملیاتی کردن هرچه مطلوب‌تر برنامه‌های خود بهره گیرند.

معتقدم یکپارچه‌سازی اخبار راه و شهرسازی کمک شایانی به روند شفاف‌سازی و جریان دسترسی آزاد عموم به اطلاعات می‌کند. در همين‌جا اولين سالگرد فعاليت پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي را به دست‌اندركاران اين رسانه تبريك مي‌گويم.

سیداحسن علوی: پایگاه خبری در کنار اطلاع رسانی خدمات باید آسیب‌‌شناسی هم كند

سیداحسن علوی نماینده مردم سنندج٬ دیواندره و کمیاران و عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اطلاع‌رسانی در هر حوزه‌ای برای تنویر افکار عمومی بسیار ضروری است.

حوزه عملکردی وزارت راه و شهرسازی بسیار گسترده بوده و بی تردید اطلاع‌رسانی به مردم بی‌نهایت می‌تواند در ارائه بهینه خدمات موثر باشد.

کار وزارت راه و شهرسازی زیرساختی است اما هر چند عملکرد مثبت و نشانه تدبیر و زحمات مسئولان و مدیران وزارتخانه باشد ولی وقتی انعکاس داده نشود مردم در جریان خدمات قرار نمی‌گیرند و زحماتی که در بخش راه‌سازی و حمل و نقل و همچنين مسكن کشیده شده از دید عموم مغفول می‌ماند.

معتقدم پایگاه خبری در کنار اطلاع رسانی خدمات باید آسیب‌‌شناسی نیز از کارها و اقدامات وزارت راه و شهرسازی انجام دهد تا مردم در جریان علت پروژه‌هایی که به نقطه هدف نرسیدند قرار گیرند چون این کار باعث دلگرمی مردم می‌شود.

سید بهلول حسینی: اطلاع‌رسانی به موقع رضایتمندی مردم را از خدمات وزارت راه و شهرسازی در پی دارد

سید بهلول حسینی نماینده مردم میانه و عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی حوزه عملکردی وسیعی دارد از این بابت خدمات این وزارتخانه به طور مستقیم به مردم ارائه می‌شود.

ضرورت اطلاع‌رسانی به موقع از خدمات وزارت راه و شهرسازی احساس می‌شود بنابراین تمرکز تمام اخبار و اطلاعات در یک پایگاه خبری بسیار کار خوب و ارزنده‌ای بود که انجام شد.

امیدوارم با حمایت‌های بیشتر از پایگاه خبری٬ اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه‌های مختلف راه و شهرسازی مثل وضعیت راه‌ها و هواشناسی تقویت شود چون این مسئله رضایتمندی مردم را از خدمات وزارت راه و شهرسازی در پی دارد.

احمد جباری: انعکاس انتقادها و نقاط ضعف می‌تواند کمک حال و راهگشای مسئولان باشد

احمد جباری نماینده مردم بندر لنگه٬ بستک و پارسیان و عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: انتقال سریع اطلاعات به مردم از اهمیت بالایی برخوردار است که پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی توانسته در حوزه راه و شهرسازی عملکرد ستودنی داشته باشد.

انعکاس انتقادها و نقاط ضعف می‌تواند کمک حال مسئولان و راهگشای آنان باشد که پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با چنین رسالتی وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است.

همچنین برقراری ارتباط دو طرفه بین مردم و مسئولان بسیار اهمیت دارد که باید چنین رویکردی در وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود./

نظر شما