شناسهٔ خبر: 15403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلاش راهداران آذربایجان شرقی برای بازگشایی محورهای ارتباطی استان

بارش برف در جاده مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی از تلاش راهداران استان برای بازگشایی ۲۲۶ محور روستایی این استان خبر داد. همزمان رئیس اداره راه و شهرسازی عجب‌شیر هم از آمادگی کامل گروه‌های راهداری این شهرستان برای اجرای راهداری زمستانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی،توحید اخلاقی ،با تأکید بر اینکه به رغم بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی، تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان باز است ،گفت: در اثر بارش‌های چند روز گذشته راه ارتباطی بیش از ۶۰۰ روستا در سطح استان مسدود شده بود که با تلاش شبانه‌روزی همکاران راهداری راه ارتباطی حدود ۴۰۰ روستا بازگشائی شد.

وی افزود: در حال حاضر راه ارتباطی ۲۲۶ روستا مسدود است که تلاش همکاران برای بازگشائی ادامه دارد و در صورت فروکش کردن کولاک این محورها نیز بازگشائی می‌شود و به همین خاطر اکیپ‌های راهداری از ساعات اولیه صبح امروز- سه شنبه ۱۷ آذر -به این مناطق اعزام شده و تلاش گسترده خود را برای بازگشایی این مسیرها آغاز کردند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان همچنین گفت: راه ارتباطی ۷۰روستا در میانه ،۵۰ روستا در مراغه ، ۲۰روستا در بستان آباد ، ۲۰روستا در چاراویماق و ۴۰ روستا در هشترود و تعدای نیز در شهرهای ورزقان ،خداآفرین و سراب مسدود است که جمعا مسیر ۲۲۶ روستا مسدود شده که چنانچه کولاک اجازه دهد و راه‌هایی که برای باز شدن مجدد آن‌ها اقدام شده را نبندد، اکثر این راه‌ها امروز بازگشایی خواهند شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی عجب شیر هم با بیان اینکه ماموران این اداره آماده ارائه خدمات شایسته به مردم و مسافران در طول فصل زمستان هستند، یادآور شد: طرح زمستانی توسط ۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و ۲۲ نفر از کارکنان این اداره در این شهرستان اجرا می‌شود.

سالاری فر با اشاره به اولویت‌بندی‌های این اداره برای بازگشایی راه‌های ارتباطی در فصل زمستان، ادامه داد: این شهرستان دارای محورهای ارتباطی زیادی است که در صورت بسته شدن بر حسب اولویت بازگشایی می‌شوند.

وی با قدردانی از کارکنان و رانندگان ماشین آلات سنگین راهداری،از همه هموطنان خواست  با توجه به شرایط جوی و بارش برف به همراه کولاک شدید حتما خودروی خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز کرده و قبل از سفر با شماره‌های ۱۴۱ و ۰۴۱۳۴۴۵۳۰۲۰ تماس گرفته و از وضعیت مسیر سفر اطلاع حاصل کنند./

نظر شما