شناسهٔ خبر: 15411 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون امور مجلس رئیس جمهوری خبر داد

دولت بسته سیاستی جامع آخوندی در خصوص رونق مسکن را عملياتی می‌كند

مجید انصاری معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: در خصوص تحریک تقاضای مسکن وزیر راه و شهرسازی بسته سیاستی جامعی را تدارک دیده که دولت آن را عملیاتی خواهد کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، تسنیم نوشت: مجید انصاری روز سه شنبه در حاشیه چهارمین اجلاسیه دوره ششم اتاق اصناف ایران در جمع خبرنگاران از برگزاری نشست ویژه اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس جمهور در محضر رهبر معظم انقلاب در شب گذشته خبر داد و گفت: با تاکید رهبر معظم انقلاب ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تغییر نام داد.

وی افزود: شب گذشته معظم له مجدد بر اجرای این سیاست ها و مردمی کردن اقتصاد تاکید فرمودند. از این پس بنا شده در قالب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، دولت به طور صرف سیاستگذار، حامی و ناظر در اقتصاد باشد و امور و میدان واقعی به بخش خصوصی داده شود.

  • بسته سیاستی جامع راه و شهرسازی در خصوص تحریک تقاضای مسکن

معاون رئیس جمهوری درباره تحریک تقاضا در بازار مسکن نیز اظهار داشت: در خصوص تحریک تقاضای مسکن نیز وزیر راه و شهرسازی بسته سیاستی جامعی را تدارک دیده که دولت در کنار کارهای فعلی خود برای تحریک تقاضا، آن را در آینده عملیاتی خواهد کرد.

  • اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: نرم افزار اقتصاد مقاومتی، نسخه شفابخش اقتصاد ایران است و به ویژه با نشست دوشنبه شب هیات دولت و رئیس جمهوری با رهبر معظم انقلاب حول محور اقتصاد مقاومتی، این نرم افزار با قدرت بیشتری پیاده سازی خواهد شد.

انصاری اضافه کرد: همه هدف دولت این است که با پیاده سازی خصوصی سازی واقعی در عرصه اقتصاد بتوان بر مشکلات اقتصادی فائق آمده و کار را به فعالان اقتصادی واقعی سپرد.

وی با بیان این که دولت مصمم است تحریم های ظالمانه علیه کشور را بردارد و شتابان به سمت توسعه متوازن اقتصادی حرکت کند، اضافه کرد: برای اجرای این هدف مهم بناست متوسط رشد اقتصادی هشت درصد باشد و کشور از رکود به صورت کامل خارج شود به نحوی که به رشد اقتصادی پایدار دست یابد.

  • هدف دولت خروج بانک‌ها از بنگاه داری است

معاون رئیس جمهوری در عین حال گفت: هدف دولت برداشتن گام های جدی در روان سازی و آسان سازی امور به ویژه در مقررات بانکی است، البته دولت لایحه ای را برای دائمی کردن احکام برنامه های توسعه ای به مجلس تقدیم کرده است.

انصاری ادامه داد: چنانچه دولت بدهی معوق خود به بانک ها را پرداخته و تسهیلات تکلیفی و تحمیلی به بانک ها را قطع کند، اتفاق مهمی در اقتصاد رخ خواهد داد، چرا که در گذشته دولت هر کجا برای ارائه تسهیلاتی اعم از مسکن مهر یا یارانه به مشکل برمی خورد، تکالیف پرداخت تسهیلات را به بانک ها تحمیل می کرد.

وی اضافه کرد: هدف دولت، خروج بانک ها از بنگاه داری و فروش مازاد اموال و دارایی های آنهاست به نحوی که توان بانک ها در تسهیلات دهی را افزایش دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: با وجود اینکه دولت سال مالی سختی را پشت سر گذاشته و همچنان با مشکلاتی همچون مسکن مهر و یارانه ها درگیر است اما امید می رود در پساتحریم بتواند اتفاقات مثبتی را مدیریت کند.

برچسب‌ها:

نظر شما