شناسهٔ خبر: 15418 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انسداد مسیر ارتباطی ۱۴۸ روستا در آذربایجان شرقی/ تردد در محورهای اصلی استان جریان دارد

انسداد محور پونل مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در حال حاضر محورهای اصلی و فرعی این استان باز است ،گفت: اما همچنان تا امروز چهارشنبه - ۱۸آذر -مسیر ارتباطی ۱۴۸ روستا مسدود است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه وشهرسازی آذربایجان‌شرقی توحید اخلاقی بیشترین تعداد روستاها را مربوط به شهرستان مراغه با ۵۰ روستا اعلام کرد و افزود: میانه با ۳۰ روستا، هشترود و چاراویماق با ۲۰ روستا ، بستان آباد ۱۰ روستا و ورزقان ۵ روستا در رتبه‌های بعد از نظر مسدود بودن جاده‌های روستایی استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه عملیات بازگشایی جاده‌های مسدود شده روستائی ادامه دارد ، گفت: روز گذشته مسیر ۶۲۵ روستا مسدود بود که صبح امروز این آمار به ۲۲۶ مسیر کاهش پیدا کرده است.

اخلاقی در بخش دیگری از سخنانش  اعلام کرد: مسیر آزاد راه تبریز - زنجان که به دلیل برف و کولاک بسته بود، در زمان حاضر آزاد است و عبور و مرور در آن جریان دارد .

وی گفت: در عین حال مسافرت در این مسیر بدون زنجیر چرخ مجاز نیست و اطمینان از سالم بودن تجهیزات ایمنی و داشتن وسایل گرمایشی  ضروری است.

راه ارتباطی ۵۰ روستای مراغه همچنان بسته است

ناصر حمیدی رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه نیز در خبری دیگر از انسداد راه ارتباطی ۵۰ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: گروه‌های راهداری این شهرستان به منظور بازگشایی راه ارتباطی این روستاها، به محورهای مواصلاتی اعزام شده و در حال بازگشایی مسیرها هستند .

وی در ادامه اضافه کرد: ارتفاع برف در برخی از این محورها بیش از ۱/۵ متر گزارش شده و عمده راه‌های مسدود شده در حوالی قوری چای و روستاهای دامنه سهند است .

رئیس اداره راه و شهرستازی مراغه یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود برای بازگشایی این محورها حدود ۳۰۰ کیلومتر برف‌روبی و نمک‌پاشی انجام شود.

روز گذشته شدت کولاک و بارش برف موجب بسته شدن راه ارتباطی بیش از ۷۰ روستای این شهرستان شده و چندین مرتبه محور مراغه - هشترود از سوی راهداران بازگشایی شد. /

نظر شما