شناسهٔ خبر: 15549 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مسابقه بین‌المللی طراحی برای احیاء بافت تاریخی شیراز

هوشنگ عشایری مرحله اول مسابقه بین‌المللی کریم خان زند در شیراز برگزار و ۱۵ شرکت برگزیده شدند و به مرحله بعدی راه پیدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، هوشنگ عشایری مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: ضرورت تقویت استخوان‌بندی بافت قدیم شهر شیراز (حدفاصل دروازه اصفهان تا دروازه کازرون) به عنوان یکی از کهن‌ترین محورهای بافت قدیم، در طرح‌های مصوب شهری از جمله در طرح تفصیلی بافت قدیم مطرح و مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: این بخش از محدوده تاریخی شهر شیراز متشکل از مجموعه‌هایی ارزشمند است که هریک به نوبه خود نقش کلیدی در مجموعه استخوان‌بندی بافت کهن شیراز به عهده داشته‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: مجموعه کریم خانی یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین بخش‌های این ساختار است و علاوه بر ارزش‌های مادی و کالبدی، یادآور ارزش‌های معنوی و عمیق است که ریشه در رسوم، عادات و سنت‌هایی مانند الگوی سکونت، باورها و مناسک دینی است.

عشایری افزود: با توجه به اهمیت حفظ این ارزش‌ها تصمیم بر آن شد تا برنامه‌ای همه جانبه که بتواند زمینه‌های عملی شدن این طرح را فراهم گرداند ارائه شود، بنابراین علاوه بر برگزاری جلسات متعدد در شیراز و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، مسابقه‌ای نیز درخصوص ارائه طرح بهسازی و نوسازی مجموعه زندیه، برگزار شد.

وی متذکر شد: مرحله اول این مسابقه برگزار و ۱۵ شرکت برگزیده شدند.

عشایری گفت: طبق برنامه اعلامی، این شرکت‌ها با دریافت نظرات کارفرما، نسبت به ارائه طرح نهایی اقدام می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: داوری طرح‌ها در تاریخ ۲۲ اسفندماه ۹۴ لغایت ۲۳ فروردین ماه ۹۵ انجام و طرح برگزیده تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۹۵ برای اقدامات بعدی به کارفرما معرفی خواهد شد.

نظر شما