شناسهٔ خبر: 15579 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس روابط عمومي راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري مطرح كرد:

آمادگي راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري در طرح زمستانی راهداری

راهداری با شروع فصل زمستان و بارش‌های برف و باران در چهارمحال و بختیاری طرح‌های امداد و نجات، راهداری برای کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی در برابر حوادث و سوانح در استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، رئيس روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازی استان با اعلام طرح زمستانه ماشین آلات راهداری، پلیس راه و دستگاه‌های امدادرسان شامل هواشناسی، هلال احمر و اورژانس ضمن قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران در خصوص ایمنی راه‌ها در فصل زمستان عنوان کرد: راهداران سفیران آرامش جاده‌ها هستند و جز کمک و یاری به هم نوعان خود به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

سعيد ناظمي ادامه داد: اينگونه اقدامات به مانند هر سال با هدف آمادگی در برابر حوادث احتمالی و کاهش خطرات پیش رو و نیز پاسخگویی مناسب و صحیح به شهروندان و مسافران و نیز اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی اجرایی می‌شود.

رئيس روابط عمومي اداره کل راه و شهرسازی وجود گردنه‌های برف‌گیر به همراه موقعیت جغرافیایی استان به لحاظ سردسیری و نیز بارش‌های سنگین برف در برخی از شهرستان‌ها همه ساله موجب بروز مشکلات متعدد برای مسافران و شهروندان می‌شود که ضرورت اجرای کامل طرح‌هاي رزمايش براي آمادگي هر چه بيشتر را دو چندان می‌کند.

چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های سردسیر کشور است که از اواسط آذرماه تا اوایل بهار، بسیاری از جاده‌ها و گردنه‌های آن برفگیر بوده و اعمال کنترل شدید برای مقابله با بروز سوانح رانندگی در این محورها مورد نیاز است.

نظر شما