شناسهٔ خبر: 15628 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به رغم بارش برف طي شبانه‌روز گذشته:

همه راه‌های ارتباطی استان كهگيلويه وبويراحمد باز است/ نجات ۵۰ ماشین گرفتار در برف در منطقه جوی خانه چرام

برفروبی مرز باجگیران مديركل اداره راه و شهرسازی كهگيلويه و بويراحمد گفت: با تلاش راهداران همه محورهای ارتباطی استان باز و تردد در آنها برقرار است، این در حالیست که مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از نجات ۵۰ خودروی گرفتار در برف در منطقه جوی خانه چرام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كهگيلويه و بويراحمد، حسن فدايي با اشاره به به بارش برف طي شبانه‌روز گذشته گفت: با تمهیداتی که پیش از آغاز فصل بارندگی‌ها انجام شد خوشبختانه امروز به رغم بارش برف کلیه محورهای ارتباطی استان باز است.

فدايي افزود: لایروبی، بهسازی و ترمیم جاده‌ها و رفع نقاط حادثه خیز به ویژه در نقاط کوهستانی که احتمال ریزش کوه در آن وجود دارد از جمله اقدامات راهداری پیش از آغاز بارندگی‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به عملیاتی که نسبت به بهسازی و بهینه‌سازی جاده‌ها انجام شده است، امیدواریم امسال نیز راهداران و سایر ارگان‌های دست‌اندرکار جاده، عملکرد مناسبی جهت افزایش هر چه بیشتر ایمنی داشته باشند.

فدايي ادامه داد: طبق آخرین گزارشات از راهدارخانههای سراسر استان در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی استان باز است و عبور و مرور به صورت عادی جریان دارد.

مديركل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد تاکید کرد: تمامی اکیپهای عملیاتی و راهداریهای استان برای مواجهه با شرایط اضطراری و اجرای عملیات در محورهای ارتباطی آمادگی لازم را دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: رانندگان و مسافراني كه قصد عبور از محورهاي مختلف استان را دارند، قبل از حركت از طريق شماره ارتباطي ۱۴۱ از آخرين وضعيت مسير تردد خود اطلاع يابند.

فدايي عنوان کرد: ۲۷۹ نیروی راهداری با ۲۱۸ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار کار بازگشایی مسیرهای برف‌گیر را در طول شبانه‌روز انجام می‌دهند.

وی گفت: شهروندان با توجه به اطلاع‌رسانی و برف‌گیر بودن مسیرهای ارتباطی در مناطق سردسیر از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت تردد زنجیرچرخ و وسایل گرم کننده همراه خود داشته باشند.

در محورهای کوهستانی کهگیلویه و بویراحمد ۲۱ گردنه برف‌گیر و سخت گذر وجود دارد.

بیش از ۵ هزار کیلومتر جاده اصلی، فرعی و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیش از ۳ هزار کیلومتر در مناطق کوهستانی و برف‌گیر قرار دارند.

همچنین علی شیرمحمدی مدیر راهداری استان با اشاره به بارش برف سنگین در منطقه جوی خانه شهرستان چرام گفت: بیش از ۳۰ سانتی‌متر در این منطقه برف باریده است و تعدادی خودرو از عصر هنگام تاکنون در این منطقه گرفتار بودند که با تلاش نیروهای راهداری نجات یافتند.

نظر شما