شناسهٔ خبر: 15675 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس:

۷۳ درصد مسکن مهر فارس تحویل متقاضیان شده‌است/ افتتاح واحدهای باقی‌مانده تا بهار ۹۵

هوشنگ عشایری مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد: از مجموع ۱۰۵هزار و ۲۰۹ واحد مسکن مهر در استان تاکنون ۷۶ هزار و ۱۸۰ واحد افتتاح شده و بقیه واحدها نهایتا تا بهار سال آینده به بهره‌برداری خواه رسید.

هوشنگ عشایری در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت مسکن مهر در استان فارس گفت: از مجموع ۱۰۵ هزار و ۲۰۹ واحد مسکن مهر در استان، ۵۱ هزار و ۴۵۲ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۲۹ هزار و ۸۸۴ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۲۳ هزار و ۸۷۳ واحد در شهر جدید صدرا است. از این تعداد ۲۲ هزار و ۴۴ واحد در قالب تعاونی، ۲۰ هزار و ۳۹۳ واحد به صورت تفاهم‌نامه سه جانبه و ۶۲ هزار و ۷۷۲ واحد به‌شکل خود‌مالکی بوده‌است.

وی افزود: با تلاش اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس تاکنون ۳۹ هزار و ۸۴۷ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت افتتاح شده است. همچنین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز بنیاد مسکن استان فارس تاکنون ۲۴ هزار و ۸۶۴ واحد مسکن مهر را به متقاضیان واگذار کرده و در شهر جدید صدرا نیز ۱۱ هزار و ۴۶۹ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: از مجموع ۷۶ هزار و ۱۸۰ واحد افتتاح شده مسکن مهر در سراسر استان فارس، ۱۰ هزار و ۴۹۸ واحد به صورت تعاونی، ۱۵ هزار و ۲۹۵ واحد تفاهم‌نامه سه جانبه و ۵۰ هزار و ۳۸۷ واحد خود مالکی بوده‌است.

وی در مورد واحد‌های باقی‌مانده هم گفت: روی‌هم رفته ۲۹ هزار و ۲۹ واحد مسکن مهر باقی مانده‌است که ۱۱ هزار و ۶۰۵ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۵۰۲۰ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۱۲ هزار و ۴۰۴ واحد در شهرجدید صدرا است.

عشایری در خصوص زمان بهره‌برداری از واحدهای باقی‌مانده گفت: امیدواریم با تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم و همچنین دیگر نهادهای وابسته پرونده مسکن مهر در استان فارس را در سه ماه اول سال آینده ببندیم.

مدیرکل راه وشهرسازی لارستان نیز درباره پروژه مسکن مهر اداره تحت نظر خود نیز گفت: سهمیه این اداره کل در مجموع ۷۰۱۰واحد بود که از این تعداد ۱۶۵۰ واحد خود‌مالک بودند .

محمدرضا باقری‌فرد در ادامه افزود: پروژه مسکن مهر لارستان چند سال گذشته به پایان رسید و اکنون نیز در دست مالکان آنهاست.

وضعیت مسکن مهر در استان فارس

 کل تعداد واحدها

واحدهای افتتاح شده

پیش بینی افتتاح در بهار سال‌۹۵

تعاونی  

سه جانبه

خود‌مالکی

جمع

تعاونی

سه جانبه

خود‌مالکی

جمع

تعاونی

سه جانبه

خود‌مالکی

جمع

شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر

۷۴۴۲

۱۱۶۹۸

۳۲۳۱۲

۵۱۴۵۲

۴۶۱۶

۹۱۷۳

۲۶۰۵۸

۳۹۸۴۷

۲۸۲۶

۲۵۲۵

۶۲۵۴

۱۱۶۰۵

شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

۰

۷۵۱۱

۲۲۳۷۳

۲۹۸۸۴

۰

۴۹۳۸

۱۹۹۲۶

۲۴۸۶۴

۰

۲۵۷۳

۲۴۴۷

۵۰۲۰

شهر جدید صدرا

۱۴۶۰۲

۱۱۸۴

۸۰۸۷

۲۳۸۷۳

۵۸۸۲

۱۱۸۴

۴۴۰۳

۱۱۴۶۹

۸۷۲۰

۰

۳۶۸۴

۱۲۴۰۴

جمع استان

۲۲۰۴۴

۲۰۳۹۳

۶۲۷۷۲

۱۰۵۲۰۹

۱۰۴۹۸

۱۵۲۹۵

۵۰۳۸۷

۷۶۱۸۰

۱۱۵۴۶

۵۰۹۸

۱۲۳۸۵

۲۹۰۲۹

نظر شما