شناسهٔ خبر: 15687 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزادسازی حريم راه روستايی در کهگیلویه و بویراحمد

آزاد سازی حریم راه رئيس اداره راه و شهرسازي چرام از آزادسازي حريم راه روستايي چرام- شيخ حسين – بلدان- تنگ پيرزال در کهگیلویه و بویراحمد به طول ۴ كيلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كهگيلويه و بويراحمد، محمد ماهياري گفت: عمليات آزادسازي حريم در محدوده راه روستايي شيخ حسين به طول ۴ كيلومتر با استفاده از ماشين‌آلات اين اداره انجام شد.

ماهياري افزود: با توجه به قرار گرفتن روستای شيخ حسين در مرکز بخش، افزایش ترافیک مسیر و همچنین وجود باغات فراوان اداره راه و شهرسازی شهرستان چرام در راستای وظیفه ذاتی خود با دستور مقام محترم قضایی و با استفاده از  ماشین‌آلات موجود اقدام به تعریض، آزادسازی حریم در حد مطلوب نموده است .

 وي با اشاره به اينكه طول كل اين مسير ۱۲ كيلومتر است گفت: طول مسير آزاد شده ۴ كيلومتر بوده كه پرترددترين محور روستايي شهرستان چرام است.

 رئيس اداره راه و شهرسازي چرام در ادامه افزود: در طول  اين مسير كه از سال ۷۰ به بعد آسفالت شده بود، حريم راه توسط اهالي و كشاورزان قرق و بعضي از انها ديوارسازي انجام داده بودند، به دليل عرض كم محور فوق در طول چند سال گذشته چندين تصادف خطرناك در مسير وجود داشته به همين دلايل با كسب مجوز از دادسراي شهرستان نسبت به آزادسازي كامل مسير اقدام شد و در اين بين كشاورزان متصرف و ذي نفع اعتراض کرده و بعضا هم شاكي اداره شدند.

ماهياري گفت: اين اقدام نقش موثري در پيشگيري از هر گونه خطر احتمالي و افزايش ديد موثر رانندگان وسايط نقليه‌اي كه در اين محورها تردد مي‌كنند، خواهد داشت.

وي افزود: اداره راه و شهرسازی شهرستان چرام به منظور حفظ حریم و در راستای افزایش ایمنی راه‌ها برابر مقررات با متصرفین با شدت برخورد می‌کند.

وي در پايان يادآور شد: برابر ماده ۷ قانون ايمني راه‌ها و راه‌آهن، هرگونه ساخت و ساز در حريم قانوني راه و يكصد متر بعد از آن در راه‌هاي اصلي و آزاد راه‌ها و حريم راه‌هاي روستايي ۱۲/۵ متر و فرعي ۱۷ متر از وسط جاده ممنوع بوده و هر گونه ساخت و ساز در خارج از حريم قانوني راه تا ۱۰۰ متر بعد از آن با اخذ مجوز از اداره كل راه و شهرسازي استان امكان پذير است.

نظر شما