شناسهٔ خبر: 15689 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسعود مالکی خبر داد:

آمادگی راهدارخانه‌های سیستان وبلوچستان برای پذیرایی مسافران سرمازده

برف مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از استقرار ۲۵ اکیپ راهداری زمستانه در محورهای این استان خبر داد و گفت: درحال حاضر ۱۴ راهدارخانه در سطح جاده‌های استان آماده پذیرایی از مسافران سرمازده هستند.

مسعود مالکی در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اقدامات انجام شده در راهداری زمستانه استان بیان کرد: با آغاز فصل سرما ۲۵ اکیپ با ۱۸۱ نفر راهدار آماده خدمات‌رسانی در محورهای مواصلاتی به ترددکنندگان بوده که بدین منظور ۸۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌‌سنگین در ۱۴ راهدارخانه و پنج گردنه برفگیر در زمان گشت‌های راهداری مستقر شدند.

مالکی در ادامه افزود: همچنین اداره‌کل راه و شهرسازی استان در روزهای اخیر اقدام به انبار هشت سوله بزرگ شن و نمک در منطقه‌های برفگیر و یخبندان کرده تا در مواقع بارش برف در ایمن‌سازی جاده‌ها از آن استفاده کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تجهیز راهدارخانه‌ها به وسایل گرمایشی نیز خبر داد و افزود: چنانچه خودرویی در بین راه دچار نقص شود همکاران ما درصورت نیاز خودروی آنها را بکسل و به اولین تعمیرگاه مجاز منتقل کرده و مسافران را در این راهدارخانه‌ها مستقر می‌کنند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در خصوص بحث کاهش تلفات که از رتبه ۳۱ به رتبه پنج در این استان رسیده است گفت: امیدواریم درنهایت تعداد سوانح رانندگی نیز با همکاری سایر دستگاه‌ها ازجمله پلیس راه، اورژانس جاده‌ای و هلال‌احمر بیش از گذشته کاهش پیدا کند.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر ذخیره ۴۰۰ تنی نمک در انبار راهدارخانه‌های استان گفت: درحال حاضر تمامی اقدامات لازم برای بازگشایی و تعمیرات پل‌های آسیب‌دیده که در روزهای قبل بر اثر بارش برف و باران دچار خسارت شده‌بودند انجام‌شده  و در حال حاضر همه محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان باز هستند./

نظر شما