شناسهٔ خبر: 15692 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد

طلب ۱۵۰ میلیارد تومانی پیمانکاران در پروژه‌های راهسازی مازندران/ واگذاری قطعه سوم جاده نکا - بندرامیرآباد

حیدر نوروزی مدیرکل راه و شهرسازی مازندران مطالبات معوقه پیمانکاران راهسازی از این اداره کل را یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام‌کرد . وی همچنین از واگذاری قطعه سوم جاده نکا - بندرامیرآباد به پیمانکار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا ، حیدر نوروزی امروز در آستانه هفته حمل و نقل و راهداری درگفت و گو با خبرنگاران در ساری گفت که ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ در قالب اسناد خزانه دولت با رایزنی مسئولان استانی در حال پرداخت است.

وی اضافه کرد : مطالبات پیمانکاران راهسازی نه تنها فشار مضاعفی را به آنها در اجرای پروژه های راهسازی وارد کرد بلکه سبب تاخیر در تکمیل بخشی از طرح ها شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تنگنای مالی را مهم ترین مشکل در اجرای طرح های راهسازی استان بویژه راههای روستایی دانست و گفت: میانگین آسفالت راه روستایی مازندران هم اکنون ۵۳ درصد است که نسبت به میانگین کشوری حدود ۱۰ درصد عقب ماندگی در این بخش وجود دارد.

وی طول راههای روستایی استان را افزون بر هفت هزار و ۷۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود:بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر از این راهها زیر پوشش آسفالت قرار دارد.

نوروزی از هزینه ۶۰۰ میلیارد ریالی برای ساخت راههای روستایی در سال جاری خبر داد و گفت : حدود ۶۱۰ میلیارد ریال هم در این مدت برای روکش آسفالت و نصب ۷۹ کیلومتر نیوجرسی ( پالت های بتونی وسط اتوبان) هزینه شده است.

واگذاری قطعه سوم جاده نکا - بندرامیرآباد

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران علت تاخیر در تکمیل بخشی از طرح چهارخطه کردن جاده نکاء - بندرامیرآباد را ناشی از کمبود اعتبار اختصاصی دانست و گفت : در حال حاضر بخش زیادی از این محور چهار خطه و حدود پنج کیلومتر نیز جداسازی شد و زیر بار ترافیک قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: قطعه سوم این محور نیز به صورت مناقصه به پیمانکار واگذار شده است و بزودی نیز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود .

وی ادامه داد: برای دسترسی به بندرامیرآباد به عنوان یکی از مراکز اقتصادی مهم ملی ، علاوه بر جاده نکا سه محور دیگر از بهشهر ، رستم‌کلا و گلوگاه هم در دست ساخت است که با بهره‌برداری از آن، بار ترافیکی زیادی را از دوش محور نکا کم می‌کنند.

مدیرکل راه وشهرسازی مازندران وضعیت آب وهوایی و زیاد بودن روزهای بارانی در طول سال را یکی از محدودیت‌های اصلی طبیعی در ساخت و ساز راه در خطه شمال کشور برشمرد./

نظر شما